Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cessna Skylane 182 holdt på å ta fyr!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cessna Skylane 182 holdt på å ta fyr!?

    Fikk mitt første fly igår og monterte det slik at det skulle være klart til idag.
    Alt av strøm og servoer var ferdi montert.
    Men idag når jeg skulle prøve flyet var det veldig lite "kraft" i det. ikke nok til å fly! Og motorn gikk "urent" og stoppet til slutt og flyet laget pipe lyder.
    og åpna luka og da begynte det å ryke veldig av det opplegget som er mellom batteriet og motoren.
    Den smelta rett og slett!
    Noen som har vært borti noe slikt? hva kan det ha seg?

    Er throttlestore.com grei å ha med å gjøre? Håper de ordner opp uten for mye trøbbel.

    her er flyet.
    Marius Johansen -84
    Revo 3.3 1:10
    Yamaha R6 1:1
    Vento 1:1

  • #2
    Det er ESC'en, ikke heeelt uvanlig at den tar fyr....
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Har samme flyet selv, og akkurat det samme sskjedde med mitt, fikk tilsendt ny ESC fra Trottlestore etter en par dager. Kjempeservice fra gutta der
      Kato Lystad 72 mod.
      Align T-rex 450, Align T-rex 600, Hyperion F3A, Multiplex Acromaster,
      Parkzone Trojan T-28, Spitfire EPO, E-Sky big lama "Cokebottle edition"2.4GHz

      Comment


      • #4
        Det var godt å høre..
        Da er det sansynligvis ikke noe feil med motoren?
        Var det vanskelig å innstallere den nye ESC`en?
        Takker for svar
        Marius Johansen -84
        Revo 3.3 1:10
        Yamaha R6 1:1
        Vento 1:1

        Comment


        • #5
          motoren ryker vel heller skjelden. For å bytte regulatoren tar du av propell, og motorkåpa, samt vingen. Løsne ledninga som går fra regulatoren til recieveren, løsne motorbukken fra flyet, og dra hele greia ut fra fronten. Da er det bare å klipse løs de tre ledningene, og skifte til den nye. Men regner med du har gjort det allerede siden denne posten er "gammel"

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte samme fly type, det tok også fyr med åpen flamme under servo/motor test. komponentene bare ramlet av kretskortet (fartsregulatoren). jeg berget flyet. fikk nye deler i posten uten problemer. Rask service fra Throttlestore

            Comment


            • #7
              Ja bra service. Men virker jo som dette nesten er en standard feil på disse flyene.
              På han jeg pratet med i tlf`en hos throttles virket d nesten som det ikke hadde skjedd før.

              Nå som jeg fikk den nye har flyet fungert utmerket Kjempe arti!
              har gått en del propeller :P heldigvis billige deler!
              Marius Johansen -84
              Revo 3.3 1:10
              Yamaha R6 1:1
              Vento 1:1

              Comment


              • #8
                har enda ikke tatt livet av en eneste propell. Nesehjulet og rudder/nesehjul-servoen har derimot fått noen smeller. Måtte lime nesehjulsfestet etter en skikkelig crash-dive i en myr

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X