Announcement

Collapse
No announcement yet.

Understell på Cessna 182 EPO 141 (throttlestore.com)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Understell på Cessna 182 EPO 141 (throttlestore.com)

    Hei,

    bestilte meg et Cessna 182 EPO 141 fra Throttlestore som ankom igår. Det lille som skulle limes er nå i orden, men jeg lurer på en liten ting angående understellet. Når jeg setter det på plass og snur modellen, så holder det seg ikke helt i ro. Skal veldig lite krefter til for å løsne det helt fra flykroppen.

    Er det virkelig meningen at det skal være slik? Kan liksom ikke se for meg at det holder seg på plass så fort jeg kommer opp i lufta og gjør noe annet enn å fly rett frem

    Noen andre med dette flyet som eventuelt har gjort noen fikse løsninger for å holde det på plass?
    HPI Savage Flux 2350 -|- HPI Blitz SCT (8.5T/4000kv) -|- HPI Sprint 2 Flux -|- ParkZone Stinson Reliant SR10 -|- ESky Belt-CP -|- EFlite Blade mSR -|- EFlite Blade 120 SR

  • #2
    Jeg løste samme problem med å skru inn to skruer

    Be creative!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Snuste litt på tanken selv, men syntes det virket rart at den var sånn fra butikk. Hadde kanskje sett for meg at det var noe som skulle holde det litt på plass. Men da vet jeg hva jeg har å gjøre

      Ville blitt litt i tøffeste laget å skulle lande med bare nesehjul etter første flyturen
      HPI Savage Flux 2350 -|- HPI Blitz SCT (8.5T/4000kv) -|- HPI Sprint 2 Flux -|- ParkZone Stinson Reliant SR10 -|- ESky Belt-CP -|- EFlite Blade mSR -|- EFlite Blade 120 SR

      Comment


      • #4
        Jeg stussa fælt over at ferdigmodell kommer sånn jeg også, men. Jadda
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Hei. Er vel et år siden jeg sist postet på forumet her.
          Men over til flyet.
          Jeg har samme flyet og jeg rett og slett limte understellet fast.
          Har noen gode landinger med det, men noen dårlige også.
          I går ble det en neselanding med resultat i at "styrearmen" til nesehjulet, propp'en og en servo som takka for seg.
          I dag (les i natt, har ferie) laget jeg ny "styrearm" i alu og satte inn to Hitec 311 servoer i stedet for de små som satt der.
          Er kjempe fornøyd med flyet ellers.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Hei.
            Nesehjulfestet er søppel på dette flyet, så flytt dobbelt-understellet frem på treplaten som flottørene skal monteres på. Bruk skruer.
            Sett så et hvilket som helst hjul bak under halen. Bruk fantasien og epoxy. Du kan til og med lage styring ved hjelp av antennerøret i plast, som går gjennom flykroppen....To hjul framme og ett bak. Da lander flyet som en drøm.
            Jan Erik.Click image for larger version

Name:	ombygging understell.jpg
Views:	1
Size:	44.1 KB
ID:	772006

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X