Announcement

Collapse
No announcement yet.

wing dragon og en nybegynner - Q&A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wing dragon og en nybegynner - Q&A

    Hei!

    som dere ser på postcount, er jeg heeelt ny på forumet, og jeg er også heelt ny når det gjelder RC fly, så jeg lurte på om det var noen her som hadde svaret på et par av mine spørsmål

    jeg kjøpte meg nettopp dette flyet:


    og i forbindelse med det, lurer jeg på:

    1. hvordan type batteri kan jeg velge til dette? (det er 9.6v batteri, kan jeg øke volten eller må jeg holde meg til 9.6v?) jeg ønsker et batteri som holder lengst mulig.

    2. hvordan type børsteløs motor kan jeg montere på denne? synes den bråker litt i meste laget. må jeg ha en spesiel type motor siden den står andre vei ?

    3. har du andre gode tips for at flygningen skal bli lenger, bedre, roligere, raskere etc, kom med dem


    mvh
    aleksander
    Last edited by AleksanderK; 22 July 2010, 14:37.

  • #2
    Hei!

    Er ganske fersk selv, men prøver meg allikevel:

    Skal du beholde motoren må du ha samme spenning på batteriet. Evt et litt større batteri (flere mAh), men da kan du få problemer med plass/vekt/tyngdepunkt.

    Skal du bytte motor må den ikke kreve særlig større propell, for da slår den vel i flykroppen.
    Last edited by HallaBalla; 6 August 2010, 10:41.

    Comment


    • #3
      visst du vil ha laang flytid bruk ca 40-60 prosent gass. første turen jeg hadde med calmatoen holdt vel i 8minutter. den 10ende var ca 20. gass på første: ca 80prosent andre 40-60prosent

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X