Announcement

Collapse
No announcement yet.

Store problemer med Wing Dragon Sportster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Store problemer med Wing Dragon Sportster

    Hei

    Jeg har kjøpt meg wing dragon sportster. Er nybegynner, og har aldri prøvd flyging før. Har et problem. Når jeg kjører full trottle, så går propellen for fullt i ca 10 sekunder, før den så stopper helt opp.

    Dette ble som du skjønner relativt trasig, i og med at når jeg er midt oppe i lufta og kjører full trottle, så stopper den plutselig opp, selv om trottelstikka står helt fremover. Dette fører da til en styrt..

    Dette gjelder også hvis jeg holder flyet bare i hånda uten at det er i lufta. Hvis jeg derimot tar å gir 2/3 full gass, så går den i 30 sekunder før propellen stopper.

    Hva er feil ?

    På forhånd tusen takk for svar

    mvh
    nybegynner

  • #2
    Er batteriet helt oppladet? jeg hadde samme problemet, men da var det bare var en cutoff-funksjon som laget trøbbbel. Ladet opp batteriet og vips....

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar. Ja, jeg ladet det til det ble lunka, så funket det. Men det tar jo ca 7-8 t før batteriet er lunka. Trodde det bare skulle ta 4 timer før det var ferdig oppladet...?

      Comment


      • #4
        Da er mest sansylig batteriet ødelagt eller lader du det feil f.eks lader lipo på nicd lader vice versa

        Comment


        • #5
          Hei igjen... Du snakker gresk, hehe Hvordan kan jeg lade det feil? Jeg har jo bare satt det i veggen og ladet i veg.

          Comment


          • #6
            Du har nok ikke ladet feil nei. Hvor lenge kan du fly med oppladet batteri før esc-en kutter?

            Dersom du bruker originalladeren, burde du lade batteriene i ca 5 timer, verken mer eller mindre.

            Comment


            • #7
              Jeg vil tippe ca 5-6 minutter. Skal jeg ikke lade til det blir lunka?

              Comment


              • #8
                Originally posted by lundinjo View Post
                Jeg vil tippe ca 5-6 minutter. Skal jeg ikke lade til det blir lunka?
                Det kommer an på hvilken batteritype det er...

                Hvis det er NiCd eller NiMh, så kan de bli utrolig varme før det er ett problem, om det er LiPo eller LiIon så skal de ikke bli særlig varme under lading...

                Hvor stor kapasitet er det på batteriet (mAh)? Og hvor mye strøm leverer laderen (A eller mAh)?
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                Comment


                • #9
                  Dette flyet kjøpte jeg: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=1235&i=1&

                  Batteriet er: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=1240&i=0

                  Kan dette si dere noe? Jeg er nybegynner som dere hører

                  Tusen takk for hjelpa!

                  Comment


                  • #10
                    Da har du ett NiMh batteri på 1000mAh (1Ah).
                    Laderen kan jeg ikke si noe om uten å se på skiltet på den, men der vil det stå hvor mye strøm den leverer, da enten med mAh eller A bakom, jeg vil tippe ett tall mellom 200 og 800mA (0,2-0,8A) ett sted.

                    Finner du det, er det enkelt å regne ut ladetiden, siden kapasiteten på batteriet (1000mAh) angir hvor mye strøm batteriet har (og følgelig må ha igjen under lading).

                    For å forklare begrepene, så kan vi si at mAh betyr milli-ampere-timer, der milli som kjent betyr tusendel og derfor bare blir brukt på "småting" som vi driver med.

                    "A" er ampere, populært kalt strøm, det er enkelt forklart hvor mye effekt batteriet kan levere. Desto høyere strøm, desto lenger kan du fly (eller hente ut mer effekt).

                    "h" er timer (hours), altså hvor lenge du kan bruke batteriet før det er tomt. 1000mAh= 1 ampere forbruk i 1 time, 2 ampere i en halv time, osv. Så "Ah" er ampere ganger time= kapasitet.

                    Det samme gjelder når du skal lade opp igjen batteriet, bare motsatt, siden strømmen skal inn igjen.

                    Altså= hvis du deler 1000mAh med det tallet som står på laderen din (eller med 1A dersom tallet på laderen er i A), så får du ladetiden i timer.
                    Og så for å gjøre det litt værre: Ett NiMh batteri har en del "svinn" når det lades, altså strøm som bare blir borte, sånn at du må regne 20-30% (om jeg husker riktig) lenger ladetid enn det du regner ut.

                    La oss si at laderen din lader med 500mAh, da deler du 1000mAh (kapasiteten på batteriet) på 500mA (effekten fra laderen) og får 2, altså 2 timer, om du da legger på 30% får du da 2 timer og 36 minutter i teoretisk ladetid, dersom hoderegningen min er med meg idag

                    Alle disse tallene forutsetter at spenningen (volt= V) er riktig på laderen, men det vil jeg jo tro den er siden det er ett sett....

                    Håper dette var mer forklarende enn forvirrende
                    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                    Comment


                    • #11
                      Originalladeren lader med 300mA, noe som skulle gi 3t og 20 min ladetid.
                      Jeg regnet med et "svinn" på 50%, altså 5 timer ladetid.

                      Om du har 5-6min flyvetid, tror jeg utstyret ditt er i orden, men at batteriet ditt er klar for å byttes ut.

                      Comment


                      • #12
                        det jeg mente var det jeg sa. les post på nytt og få med deg siste linje spesielt godt

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by heipådei View Post
                          Da er mest sansylig batteriet ødelagt eller lader du det feil f.eks lader lipo på nicd lader vice versa
                          Om du bruker feil lader vil mest sannsynlig røyken komme ut av batteriet veldig fort, spesielt om du lader LiPo med Nixx lader....
                          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrune View Post
                            Om du bruker feil lader vil mest sannsynlig røyken komme ut av batteriet veldig fort, spesielt om du lader LiPo med Nixx lader....
                            Tør jeg spørre hvordan du vet det?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by heipådei View Post
                              Tør jeg spørre hvordan du vet det?
                              Det er vel ganske vanlig kunnskap, faktisk... Jeg har ikke prøvd det, men søk på youtube så ser du...
                              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X