Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket fly?

    Hallo,
    Idag var jeg ute å så noen fly med ett fly, fant ut at det var en F-27C Stryker P&P.
    Han foreslo det som et godt nybegynnerfly (eller, den med litt mindre hastighet, heter vel b?). Tenker på å kjøpe det nå, men jeg har jo ingen anelse av hvordan jeg skal sette sammen handleliste på fly, ettersom jeg ikke finner noen som selger flye i komplette pakker. Så, noen som har en komplett handleliste til meg med batteri, kontroll osv.?


    Har allerede eid 3 Cessna 172 ett eller annet i forje uke, ingen fungerte, men var morro de to turene det holdt ^^

  • #2
    Hvis du bare har de to turene som erfaring vil jeg anbefale deg å lete etter noe annet enn en Stryker først. Strykeren går hissig fort, er ganske sensitiv og kan være vanskelig å se hva som er opp og ned på litt avstand.

    Prøv Cessna 182 fra Throttlestore: http://www.throttlestore.com/fly/kom...f.aspx?lang=NO
    Ferdig pakke med et fly som er morsomt, passe god størrelse, kan lett modifiseres og kan buklandes i gress om du tar av hjulene.

    Ellers kan jeg også anbefale Super Cub fra Smallsize: http://shop.smallsize.no/product_inf...8c07ab8b7e3965

    eller Easy Star fra Mikronor, som er en stor hit blandt de som modifiserer flyene sine.

    Når du får noen timer på et av disse flyene og føler deg rimelig trygg på looping, rolling og andre manøvre kan du prøve Strykeren
    Spektrum DX6i, PZ P-51D Mustang BL + mod vinge m/flaps/gears, ParkFun Fusion mod, B2 Stealth Bomber 2x64mm, Thunder Tiger F4U Corsair, Kyosho P-51 Mustang, div smått

    Comment


    • #3
      Ser her at det allerede er en som er inne på noe viktig her...
      Ved valg av fly å lære å fly med, er det et par viktige faktorer å ta med:
      1. Første å avgjøre, er om du vil fly elektro eller fuel....
      2. Hvordan ønsker du å kunne fly? Hvis skalaflyging er det som lokker mest, ville jeg valgt et høyvinget fly, med tydelig v-form på vinge.
      Hvis du vil fly litt mer avansert, finnes det MANGE fly å velge i, men som førstemodell ville jeg anbefalt en rettvinget, høyvinget modell... Eller et fly jeg kjenner, og virkelig kan ANBEFALE, er U-Can-Do 46, satt opp med små utslag... Flyr som en drøm, og gjør akkurat det piloten bestemmer, uten skumle tendenser Kan også flys så sakte du bare tør, uten å ville finne på noe dramatisk....
      3. Det viktigste av alt, ta flygingen steg for steg ut fra egen utvikling....
      Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
      Knut Olav Rundtom

      Comment


      • #4
        Hva er forskjellen på fuel og elektro?
        har en god del erfaring med simulator da, med og uten vind.
        Er jo også mulig å begrense farten min på strykern da, man trenger jo ikke fly i 130 km\t i begynnelsen?

        Comment


        • #5
          Fuel er bensin noe som sier seg selv iogmed det engelske ordet, og elektro.. det er vel elektro det

          Comment


          • #6
            Originally posted by heipådei View Post
            Fuel er bensin noe som sier seg selv iogmed det engelske ordet, og elektro.. det er vel elektro det
            Også har du Nitro som på samme måte som bensin er en forbrenningsmotor, bare med ett annet drivstoff.
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Også har du Nitro som på samme måte som bensin er en forbrenningsmotor, bare med ett annet drivstoff.
              Og det er det jeg ville valgt. Har gjort det og. Blir stress og lade batterier hele dagen. Mye enklere og pumpe i litt nitrobensin og lette

              Comment


              • #8
                Originally posted by heipådei View Post
                Og det er det jeg ville valgt. Har gjort det og. Blir stress og lade batterier hele dagen. Mye enklere og pumpe i litt nitrobensin og lette
                Ikke enig. Fløy fuelfly før, men dagens elektrofly er suverene. Masser av futt i motorene, lite støy, null søl og bryderi med fuel, fuelpumpe, glødeplugger, glødebatteri, starter, startbatteri, osv. osv.

                En skikkelig lader og 3-4 batteripakker til elektroflyet så kan du fly så mye du orker. Etter en 8-10 min. flytur er det jo greit med en liten pause uansett, mens du bytter batteripakke.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by HallaBalla View Post
                  Ikke enig. Fløy fuelfly før, men dagens elektrofly er suverene. Masser av futt i motorene, lite støy, null søl og bryderi med fuel, fuelpumpe, glødeplugger, glødebatteri, starter, startbatteri, osv. osv.

                  En skikkelig lader og 3-4 batteripakker til elektroflyet så kan du fly så mye du orker. Etter en 8-10 min. flytur er det jo greit med en liten pause uansett, mens du bytter batteripakke.
                  1. Jeg trenger bare et par av de tigene du nevnte; fuel, fuelpumpe og gløder. Gløderbatteri ligger jo inni gløderen og holder leeeenge etter det er ladet opp. Starter bruker jeg ikke, setter bare i gløder og snurrer rundt propellen

                  2. Pause får du uansett, du må jo fylle på fuel.

                  3. Er ikke i nærheten av like mye støy, det er greit nok, men for ca 1måned siden fløy en i klubben jeg er med i en Seb Art Su-xx. Husker ikke tallet. Var no så mye støy at du hørte det. Men som sakt, det er mye mer med fuel

                  4. Batteripakker må taes vare på med og lagres på 50% strøm, ellers blir de ødelagt, noe du slipper med Nitro.

                  5. Søl er enkelt og ta seg av, kommer bare litt på kroppen/vingen og taes av med 2 strøk med dopapir/tørkerull.

                  For meg er det et enkelt valg og ta Nitro igjen.

                  Comment


                  • #10
                    Heisann!
                    Jeg lærte meg å fly med en Stryker B etter å ha grusa en høyvinget trainer. Til de andre som sier at den er vanskelig å fly vil jeg bare si: TØV! Den egner seg godt som nybegynnermodell og kan flys i mye vind. Sinden den kastes i være og lander på buken er du heller ikke avhengig av nyfrisert stripe, og kan lande greit på et jorde eller i dypsnø En annen ting med Strykeren er at den tåler utrolig mye juling, og det meste lar seg fixe med epoxy og gaffateip.
                    Hvis du får tak i en B-modell som kommer denne med en enkel radio og et ubrukelig NiCad-batteri. Oppgradering til 3S2200 er obligatorisk. Hvis du allerede har radio vil jeg heller startet med en C-modell. Det vil være lurt å være litt forsiktig på gassen i starten da den går ganske bra. Motoroppgraderinger og større esc kommer etter hvert

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X