Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix scanner probllem med drivstofftilførsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix scanner probllem med drivstofftilførsel

    Hei. Helt ny på forumet og starter med denne problemstillingen:

    Jeg har kjøpt meg en Phoenix modell Scanner på Elefun. Har montert sammen og fått en par greie prøveflygninger.
    Jeg har et problelm med drivstofftilførsel. Jeg får luft sammen med drivstoffet med d resultat at motor fusker og dør ut når dette skjer. Har prøvd og flytte klunken frem og tilbake i tanken,men samme problemet oppstår hele tiden.

    Det er snakk om en OS 46 AX.

    Det må nevnes at motoren var med i en kraftig styrt med mitt forige fly,men jeg kan ikke se at den har fått noen skader. Den starter og går fint.

    Jeg har ingen pakning mellom eksopotte og sylinder. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Jeg har lest at det ikke skal være pakning her,men jeg er ikke sikker. Var litt uoppmerksom da jeg skrudde av potta etter krasjen,så om jeg kan ha mistet pakninga??

    Få gjerne tipps og innspill på hva som kan være galt.

    Morten

  • #2
    flytende pakning

    Jeg bruker Biltema flytende pakning på eksosporten (den røde tåler mest varme). Har aldrig fått lekasje. Vask først eksosport og potta med rødsprit e. lign. og smør et tynt lag på hele kontaktflata på eksosporten, før du skrur sammen.
    Ellers ville jeg sjekket etter sprekker i slanger, sjekket fuelfilteret og tanken. Andre ting som kan sjekkes er jo om motoren sitter ordentlig sammen ellers, om pluggen er i orden og sitter fast osv.
    Og er klunkslangen av den tynne myke sorten?
    Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

    Comment


    • #3
      Hei. Jeg har lest litt på nett,og det ser ut som at det ikke trenger å være noen pakning. Det er vel ikke det som gjør at jeg får luft i tilførsel isåfall?
      Jeg har byttet slang til den myke sorten,uten at det hjalp stort.

      Comment


      • #4
        bærre å hiv skjiten! :P

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X