Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette et greit fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er dette et greit fly?

    Hei.

    Har tenkt på å kjøpe denne pakken http://www.throttlestore.com/fly/komplette_fuelflypakker/komplett_fuel_begynnerpakke_-_cessna_182_epo_150_arf.aspx?lang=NO
    fra throttlestore, men vil høre hva dere mener før jeg bestiller.

    Jeg har hatt 2 fly tidligere med midre hell
    Da har det vært el motor og 3 kanals. De funket meget dårlig og er kastet i søppla, så det var egentlig penger rett ut av viduet.

    Tenkte derfor at nå skal jeg iaff ha 4 kanaler på flyet.
    Er det noen som har erfaring med denne pakken? Er dettte penger rett ut av vinduet, eller fungerer det greit som en trainer?

    Lurte også på om det er dumt å "bare" kjøpe den 6 ch radioen, eller om jeg burde gå for 8 ch?
    Hvis jeg finner ut at jeg liker dette å skal kjøpe nytt fly om en tid, vil jeg da savne en dyrere radio med flere kanaler? Hva brukes kanalene fra 5 og opp til vanligvis?

    Ble mange spørsmål her men, jeg er helt grønn på dette området

  • #2
    Kan ikke si noe direkte om den, men det er jo en 4-kanals Cessna, og skal jo da i prinsippet være flott å lære seg å fly med. Denne har jeg, og er veldig fornøyd med hvordan det flyr: http://www.throttlestore.com/fly/nyb...f.aspx?lang=NO

    Litt dårlig patent på understellet, og flyet er limt sammen med et helt dustete "lim", men bortsett fra det er jeg superfornøyd. Lett å få opp, lett å fly, plenty av krefter til å leke med, men også super til å fly sakte med for å lære seg ting uten at noe plutselig skjer mens du blinker.

    Det er ikke dumt med 6 kanaler på radioen, og med mindre du er ekstremt intressert, så trenger du ikke flere på en stund.
    Kanalene fra 5 og oppover blir brukt til landingshjul, flaps, aktivere lydenheter for f.eks maskingeværild, droppe bombe, bremser, osv osv, kommer litt an på fantasien din også her, men hjul og flaps er de to vanligste. Noen større fly, snakker da skikkelig store, med flere motorer og plenty av stash, har nok rett og slett bruk for flere kanaler for å kunne gjøre alt, men det er vel en stykke fram i tid

    Det er ikke bare "størrelsen" det kommer an på heller forresten. Ting som om radioen kan mixe kanaler sammen, har såkalt v-tail mixing, dual rates, training mode, end point adjustments o.l kan også være viktig. Ikke at jeg gidder å forklare alle disse tingene, men om du faktisk vet at du skal fly en del fremover, kan det være greit å lese litt om disse tingene, og så finne en radio som har det om du mener du trenger det.
    Last edited by Polardegos; 22 November 2010, 07:47.
    HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

    Comment


    • #3
      Flyet ser fint ut! jeg vurderer å kjøpe samme fly.
      Jeg vil anbefale deg å kjøpe en skikkelig radio som du kan bruke "resten av livet" og på flere modeller.
      Jeg kjøpte denne for litt siden og er kjempefornøyd!

      Den har modell-minne der du kan lagre forskjellige innstillinger for opp til 7 fly. + masse snacks!

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X