Hei
For en stund siden satte jeg inn en 3celler lipo i min hitec eclipse sender, dette var et batteri som var laget for å erstatte 8 celler NiMh batterier for sendere.
Normalt skal jo denne senderen ha 9,6V, men et nyladet batteri leverer vel ca 10,2V. Et 3 celler lipo leverer 12,6V, så det er jo noe i overkant, dog kan du sette inn 8 "vanlige" batterier som blir 12V så 0,6V er jo ikke så mye over.
Dette fungerte utmerket noen mnd. fløy masse ladet sjelden, men så begynte flyet å "flikke"av å til når det var på god avstand. Litt sener knuste jeg 3 fly rett etter take off trodde først det var fører feil, men etter en range test merket vi at servone levde sitt eget liv 30m fra senderen.
Skylte på at senderen var gammel, å kjøpte en ny hitec eclipse. Satte inn den samme lipo pakka, å nå 2mnd senere begynner servone å flikke på 100-200m avstand.
Er det lipo pakka med sine 12,6V som tar knekken på senderen/modulen? Noen som har erfaring med lipo i sender? Har ikke lyst å gå tilbake til NiMh batterier.
mvh
Bård
For en stund siden satte jeg inn en 3celler lipo i min hitec eclipse sender, dette var et batteri som var laget for å erstatte 8 celler NiMh batterier for sendere.
Normalt skal jo denne senderen ha 9,6V, men et nyladet batteri leverer vel ca 10,2V. Et 3 celler lipo leverer 12,6V, så det er jo noe i overkant, dog kan du sette inn 8 "vanlige" batterier som blir 12V så 0,6V er jo ikke så mye over.
Dette fungerte utmerket noen mnd. fløy masse ladet sjelden, men så begynte flyet å "flikke"av å til når det var på god avstand. Litt sener knuste jeg 3 fly rett etter take off trodde først det var fører feil, men etter en range test merket vi at servone levde sitt eget liv 30m fra senderen.
Skylte på at senderen var gammel, å kjøpte en ny hitec eclipse. Satte inn den samme lipo pakka, å nå 2mnd senere begynner servone å flikke på 100-200m avstand.
Er det lipo pakka med sine 12,6V som tar knekken på senderen/modulen? Noen som har erfaring med lipo i sender? Har ikke lyst å gå tilbake til NiMh batterier.
mvh
Bård
Comment