Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 12FG & 12Z

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Futaba 12FG & 12Z

Hvor for man kjøpt Futaba 12FG og 12Z til en grei pris i Norge/Europa?
    Noen tips?

Er det noen som har erfaring med disse Radioene.
    Jeg skal ha en bra 2.4GHZ Radio for large scale fly og RC Jet.

Jeg er litt usikker på hvem modell jeg skal velge. Forskjellen som jeg kan se mellom disse modellene er: Inflight mixture, Logix switches, Inflight needle set up.
    Er dette funksjoner som det er hvert pengene til og oppgradere til 12Z?
    Tom-Vidar Berg
    72 Mod

Skal du ha billig radio bør du sjekke litt på ebay Jeg gjorde akkurat et varp på en 10cg, fikk den for 400$ + 40$ i frakt
    Hpi savage xl flux,Tamiya Terra Scorcher,Sand Scorcher,Wild One,Hpi Sprint 2,Traxxas trx-4
    Pilot-Rc 35% Extra 300 120cc, ++
    Nome Modellflyklubb

Comment

Hei, jeg trenger en Futaba 12FG eller 12Z som er CE godkjent.
      Spørsmålet er da, har din radio CE merke på radioen eller CE godkjennings sertifikat?
      Tom-Vidar Berg
      72 Mod

Comment

Det vet jeg ikke, men kan ikke skjønne at det skal være noe problem..? En futaba radio er vel helt lik om den har en CE klistremerke eller ikke?..
        Skal du stille i konkuranser så er det vel kansje et must
        Hpi savage xl flux,Tamiya Terra Scorcher,Sand Scorcher,Wild One,Hpi Sprint 2,Traxxas trx-4
        Nome Modellflyklubb

Comment

Helt enig med deg. Men sånn jeg har forstått det så må Radioen være CE godkjent hvis du skal fly organisert i klubber med tilknytning til NLF. Hvis ulykken inntreffer så er ikke din forsikring gyldig hvis du ikke har CE godkjent Radio. På stevner så blir vell dette sjekket.
          Har på sikt lyst til og kjøpe en Jet, og da vill gyldig forsikring være en god investering.
          Tom-Vidar Berg
          72 Mod

Comment

Har lest litt rundt på nettet nå angående CE merking.
            Det virker som det er flere meninger om dette...
            Nome Modellflyklubb

Comment

Det er skrevet side opp og side ned om dette temaet tidligere, problemet er at ingen er enige.
              http://www.modellflynytt.no/thread25584.html
              De som lager lover og regler lager de sånn at de kan tolkes på mange måter, og at du er skyldig hvis de vill ta deg for noe. Når 2.4 GHZ kom så trodde jeg at det ville bli lettvindt med en radio man kunne brukes over hele verden, uten og tenke på frekvenser etc, men så kom det noen papir rotter og lagde problemer her også. Noen folk i verden er faktisk ansatt for og lage livet surt for andre.

NLF sier at Radioen skal være CE godkjent, og det er bruker som er ansvarlig og sjekke dette.

Jeg tenkte jeg skulle gjøre det enkelt og kjøpe en Radio som jeg vet er godkjent, så jeg ikke kjøper noe jeg ikke kan bruke. Er det da noen som selger meg en Radio som de sier er CE godkjent, og detviser seg at den ikke er det så vill det bli selgers problem.

Er det noen som vet hvor man finner CE godkjente Futaba 12FG eller 12Z til greie priser?

Jeg er litt usikker på hvem modell jeg skal velge.
              Forskjellen som jeg kan se mellom disse modellene er: Inflight mixture, Logix switches, Inflight needle set up. Er dette funksjoner som det er hvert pengene til å oppgradere til 12Z?
              Tom-Vidar Berg
              72 Mod

Comment

Jeg tror nok du får bedre hjelp på Modellflynytt enn her på såpass store radioer...

Om du kjøper fra Tyskland eller England så er de jo CE godkjent.
                Har du sett på JR 12X også?
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Originally posted by dartvidar View Post
                  Hei, jeg trenger en Futaba 12FG eller 12Z som er CE godkjent.
                  Spørsmålet er da, har din radio CE merke på radioen eller CE godkjennings sertifikat?
                  Fikk radio'n i posten igår. Det står ikke noe CE merke bak på radio'n ,men det står CE merke i manualen
                  Nome Modellflyklubb

Comment

Enkelt å fixe, du tar bare et CE klistremerke fra noe annet, løsner den og klistrer den på radioen.....
                    Tog du han?

ta
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

ikke noe problem , har ikke noe å si om merke står på sender , eske eller manual.

hvor kjøpte du i fra ?
                      tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Originally posted by tomin View Post
                        ikke noe problem , har ikke noe å si om merke står på sender , eske eller manual.

hvor kjøpte du i fra ?
                        Det har faktisk noe og si. Kjøper du en Futaba Radio i USA så står det et CE merke nedest i høyre hjørne på Manualen uten at Radioen er CE godkjent. Det må være et vedlegg eller sertifikat inne i manualen som sier at radioen er CE godkjent i henhold til div regler og standarer (og masse svada) Jeg har akkurat avsluttet en krangel med Futaba om dette pga manualen har CE merke på frem siden. TX/RX modulen i radioer solgt i USA er ikke CE godkjent og det er det som teller. Det er derfor de har brukt Region code på disse radioene som har TX/RX moduler som kan byttes, så de hindrer oss i og kjøpe radioer i fra USA og TX/RX moduler som er CE godkjente i europa. Det er alltid noen som jobber for og lage livet surt for oss i Nord Europa.
                        Tom-Vidar Berg
                        72 Mod

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                        Welcome to our newest member, Mortenporten.
                        Working...
                        X