Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensinfly

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bensinfly

    tenkte å prøve meg på bensinfly,da jeg har kun kjørt biler og fly med nitro.
    har drevet med fly nå i et par år. og kun kjørt calmato trainer, men føler jeg har lyst til å prøve noe større.
    har drevet å sett på yak 54 30cc og får høre at de er ganske snille å fly.


    men er det noen der ute som har noen tips å råd så tar jeg gjerne i mot det

  • #2
    Jo større dem blir, jo enklere er dem å fly.
    Bare pass på at du har god plass der du flyr.

    yak54 er helt grei å fly den, og kan du fly calmatoen, så skal ikke yak'en by på særlig større problemer.
    Alt avhenger selvfølgelig av hvor mye kroner du putter inn her, for det ER kvalitetsforskjell på flyene.

    Kan for øvrig anbefale deg å ta turen til www.modellflynytt.no da det er langt flere som flyr der enn her
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      heisann..takker for svar. har nettopp meldt meg inn i modelflynytt så skal se der også.
      har du noen annbefalinger av type fabrikat som er bra?
      har sett på noe som heter goldwing. http://www.milehighrc.com/30CC_ARF.html

      Comment


      • #4
        hvis ikke du elsker bygging etc. gå for PilotRC sine.. Omtrent ready to run.
        Skal du ha det råeste (i mine øyne), gå for Extreme Flight.

        Du får ta en titt gjennom lista HER, HER og HER og se om du finner noe du liker.

        Det kommer forresten en review av Pilot-RC Extra 260 26% om ikke så grusomt lenge....
        lenge som kan være verdt å få med seg.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          kan si meg smålei av bygging egentli. så skal inn å se..tusen takk for tips.
          dette er gøy vett...

          Comment


          • #6
            Har en Pitts mener det er en 40% er 180cm i spend og 150cm lang, hengende her i taket. Den er utstyret med benzin motor og servoer. Der skal meget litt til at den er på vingerne. Den må have malet hjulkåberne, da jeg har repareret dem med carbon og epoxy. Flyet er brugt og meget rimelig i pris. Da har du et fly på vingerne med en gang til en meget fin pris. tenkte mig 3000,- ferdig prutet. Jeg driver med bil race og kommer aldrig til at flyve denne model, så den trenger en kar som vil bruke hende.
            Ole Bro
            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

            Comment


            • #7
              den pitts er vel en dobbelt dekker det er det ikke?
              er ikke så sikker på at de er så enkle å fly.

              Comment


              • #8
                de er som regel litt heftig på balanserora... bare ha på litt expo så er mye gjort

                men det flyet kan det hende jeg også er interessert i. Vært i bakken, eller bare kåpene
                som har fått smell?
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  har den der phoenix rc simulator og jeg får ikke helt dreisen på den pitts`en der egentli.
                  men fine fly er det..men for min del tror jeg at jeg skal satse på en yak 54 til å starte med..

                  Comment


                  • #10
                    Kåberne var sprukket i glasfiberen efter noen landinger i litt højt gress. Men de er repareret med carbon og epoxy, sparklet og vannslepet klar for maling. Er helt ok fly til den pris.
                    Ole Bro
                    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X