Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radioutstyr til Clouds Sky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radioutstyr til Clouds Sky

    Hei der.
    Har kjøpt meg et Clouds Sky fra throttlestore.no og lurer litt på valg av mottaker. Den kom ferdig med elektronikk. Motor, servoer, esc.
    Det er jo mikroservoer og mottaker i flyet, så jeg lurer på om jeg kan bruke fks en Hitec radio med vanlig mottaker i flyet? Er kontakten på mikroservoer samme størrelse som vanlige, eller er disse mindre?

    Mvh
    Hans

  • #2
    Hoi! Satser på at det var Clouds Fly du mente og ikke clouds sky.
    Jeg tror at mikro servoer har samme størreles om vanlige servoer. Har et slikt selv, med 6.5g servoer, å er meeeeget fornøyd med det.. Jeg bruker min egen spektrum dx6i radio med en 6kanals "orange" mottaker fra hobbyking. Sa du kan fint bruke uansett hvilken radio m mottaker du vil bruke.
    Bare så du vet det, så får du plass til 2200 mah batterier i det! så man får mer flytid enn et 1300 mah batteri

    Comment


    • #3
      Hehe, sikkert nok. Glimrende nybegynnerfly iallefall. Hadde kun noen timer med simualtor, før jeg måtte ut og prøve det. Føltes som jeg hadde flydd i årevis. Fikk i allefall svar på det jeg var ute etter. Skal kjøpe meg en ny radio, slik at jeg har til senere bruk. Batteriet syns jeg er greit, 1300 mah holder til ca 15 minutter. Farten er også fin da jeg enda er i begynner modus

      Comment


      • #4
        Mer batteritid skader aldri. Hehe. Mikroservoer er mindre en vanlige - derav navnet regner jeg med lol. Bruker du 35Mhz radio kan du bruke alle merker mottakere (som er 35Mhz). Har du Futaba FASST krever du matchende mottaker, samme med Spektrum og andre 2.4-systemer.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X