Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har kjøpt fly jeg ikke vet noe om!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har kjøpt fly jeg ikke vet noe om!?

Hei =)

Har kjøpt mitt første fly, har kjøpt 2 faktisk, sia æ kommer til å knuse dæm ganske mye
    Har flydd non tima med helikopter, men det fikk hard medfart da jeg fløy i en telefonstolpe..

Lure på om non vet nakka om dem? Har ikke navn eller nakka, bare bilde.
    Et med 040 4takt og ett med 040 2takt motor, va betyr det?
    Click image for larger version

Name:	96_-375594579.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	788793Click image for larger version

Name:	96_1717885797.jpg
Views:	1
Size:	46.4 KB
ID:	788794

Og er det noen tips til å starte med når jeg skal fly? Har en fotballbane jeg kan ta av fra, men vet ikke om æ får landa det etterpå! :P

Er helt ny på forum og ny i sporten, og er takknemelig for all hjelp =)

Hilsen Almar Nordby
    Last edited by alarm92; 12 September 2011, 21:33.

Hei! den gule ligner iallefall veldig på en kyosho calmato, men det gjør stortsett alle fuel trainere.
    flyene du har skaffet deg er veldig gode fly for å lære seg å fly, henholdsvis lett å fly, og lett å reparere med epoxy og teip.
    2 takts og 4 takts motor betyr bare hvor mange ganger pistonet går opp og ned før det smeller igjen,
    jeg er ikke helt proff på brenstoff motorer, men her står det litt om 2takts motorer http://no.wikipedia.org/wiki/Totaktsmotor
    og her er litt om 4 takts: http://no.wikipedia.org/wiki/Firetaktsmotor
    ideelt sett så bør man bruke forskjellige fuel blandinger i de forskjellige motorene.
    hvis du ikke har flyd før så må jeg anbefale deg å finne et sted der du har veeeeldig god plass, ikke ta trange svinger, og unngå å fly flyet over deg, stå ved takeoff stripen og fly langs den, ikke på tvers. fly høyt, for da kan du redde flyet om noe skulle gå galt, eller iallefall flate det ut så det bare er hjulene som blir ødelagt. og det er vanligvis bedre å kræsje i gress enn på asfalt.
    Før du flyr: sjekk om kontrollflatene fungerer og går riktig vei, skaff deg en simulator (FMS) og lær deg det mest grunnleggende, og prøv å finn noen som har flyd før! finn gjerne en klubb i nærheten.
    Lykke til!
    -A

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
    Welcome to our newest member, Mortenporten.
    Working...
    X