Announcement

Collapse
No announcement yet.

skal begynne med fly :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skal begynne med fly :)

    sittter ser etter mitt første rc fly.aldri prøvd fly før,bare hatt heli før men syntes di var vanskelig å fly stabilt men hørte at fly var lettere.blir nok et billig ep fly først.men har en ny leo 40 2t motor fra hk liggende som jeg vill ta i bruk i et gp fly når jeg mestrer ep fly .men er jo mange begynner fly å velge i .så tips tar jeg gjærne imot blir å handle fra elefun eller .throttlestore.com
    2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

  • #2
    Alt du trenger, er en god første maskin og lettflydd, og ikke minst tåler mye juling, men husk å bestille et ekstra neshjul eller 4

    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      oki sett på sånne fly og men er overgangen til nitro fly stor? hvor store fly kan jeg putte leo 40 motor min i? den er på 6,47 cc

      denne

      2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

      Comment


      • #4
        noen som vet om kan putte en leo 40 nitro fly motor i dette flyet?

        2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

        Comment


        • #5
          Går helt sikkert fint det, får ihvertfall en trainer som kommer til å gå godt
          Masse lykke til med flygingen, og ta gjerne et råd fra en modellflyger: Søk erfaren hjelp til å komme i gang, så ikke karrieren starter med en kræsj
          Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
          Knut Olav Rundtom

          Comment


          • #6
            ble cessna 182 flyet i første omgang men har ikke fått prøvd det ennå da det er så mye vind der jeg bor tror dere jeg kan bruke større propell på det flyet? og større outrunner motor?
            Last edited by buzzd; 17 October 2011, 02:54.
            2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

            Comment


            • #7
              er vel bare å fyre det på, det

              Comment


              • #8
                Vil nok anbefale deg å søke opp den nærmeste modellflyklubb slik at du får hjelp med oppsett av flyet.
                http://www.modellflynytt.no denne siden er jo også verdt å ta en titt på.
                Når du mestrer et fullfunksjons elektrofly,er det ikke stor overgang til nitro(GP) stort sett bare motorknotingen(start,justering etc.)
                John Rune Henriksen
                74 Mod.Oppland.

                Comment


                • #9
                  Heisann. Flott du har hoppet inn i denne hobbyen.

                  Jeg hoppet rett på et Thunder Tiger Trainer 60 Nitro.
                  Gikk utrolig fint, veldig fint og stabilt fly.

                  Jeg vil ønske deg lykke til med din første flytur.

                  Tips : Ta deg god tid med og bli kjent med radioen og hvordan flyet reagerer.
                  Fly gjerne på LOW setting på radioen, dvs du ikke har så stor vandring på ror \ elevator utrolig greit de første turene så slipper du at flyet plutselig ender på hodet i luften, da går ting fort galt, veldig lett og få panikk da :P


                  Lykke til ! Fredrik

                  Comment


                  • #10


                    Denne startet jeg med i forrige århundre... litt svak V på vingene (som hjelper å stabilisere flyet)
                    Passe stort vingespenn (små fly kan virke litt mere vinglete i svak vind)
                    samt at det er balanseror, så du lærer det fra første stund.

                    Dog for de første turene vil jeg si det er viktig å ha noen som tar av for deg, og trimmer inn flyet, så det flyr rett.
                    (sjekke balansepungt og ser at alt går rett)
                    å få ned flyet går alltid.... hehe.. men kan være greit med litt hjelp der og de første gangene
                    FG baja4x4 bakgårdsmix
                    Min film; HER
                    f r o d e d a h l --født-- MCMLXXVI --

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X