Announcement

Collapse
No announcement yet.

"trainer" warbird

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "trainer" warbird

hei.
    har i noen år drevet med fly,men har i det siste fått veldig lyst til å prøve meg på warbird..men vil ikke ha noe stort til å begynne med. tenkte kansje det finnes noe som er bra å "trene" med.
    noen som har forslag??

takker for hjelp på fårhånd

Originally posted by propecis View Post
    hei.har i noen år drevet med fly,men har i det siste fått veldig lyst til å prøve meg på warbird..men vil ikke ha noe stort til å begynne med. tenkte kansje det finnes noe som er bra å "trene" med.noen som har forslag??takker for hjelp på fårhånd
    hei jeg har drevet litt med fly,for å kunne hjelpe deg må du gi meg litt mer info rundt dette.skal det være glow eller elektro motor?,hva har du flydd tiligere? det kan også være lurt å registrere seg på http://www.modellflynytt.no
    Terje Syvertsen.

Comment

hei.
      har holdt på ganske aktivt siden 2009, og har hatt en del isopor,epp fly. men gikk over til balsa og nito etter hvert.
      har i de siste åra hatt calmato trainer høgvinget, hangard 9 tango og tribute, men har ikke fått dreisen på disse.
      nå har jeg en pilot-rc yak54 blue flame som jeg har såvidt hatt i luften. er noen oppgraderinger som skal til før neste tur. + at jeg har en t-rex 500 copy som jeg er ganske aktiv med. så har jeg en cessna som jeg flyr med.den er elektisk.
      har et ønske om en lettflydd nitro warbird som ikke er så stor, har en os 35 motor som ikke blir brukt som har kunne tenkt meg å fått brukt.

Comment

jeg tror kanskje jeg ville godt for en at6 texan eller p39 aircobra da de begge er snille men kan flys hardt,texan har hjulleggenne langt fram så den tipper ikke så fort rundt(som krigere har en tendens til)aircobraen har nesehjul.begge har opptrekk noe en kriger bør.har selv hatt flere texan å vært veldig nøjd.men da må du nok litt opp på motor,søkte litt men fant ingeting til 35motor.
        Terje Syvertsen.

Comment

har kikket litt på at6 texan og den er vel den jeg kommer til å gå for av de to.
          er vel greit å gå opp i litt størrelse på motor, men hvet du sånn i farten hvor stor size man må opp i ??
          er på jobben så får ikke sjekka så mye

Comment

legger inn link til 2stk her ligger all info http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=12910 å http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=20826 tror toppflite,n er det beste valget men også den dyreste,så det må du velge selv.
            Terje Syvertsen.

Comment

tusen takk for hjelpen.
              har et spørsmål ang understellet på disse, er dem solide og tåler en støyt? spør siden rullebanen våres er litt røff, da det ikke er gress eller asfalt, men grus å litt steinete. har ikke hatt noe problem med andre fly men de er ikke av den typen der.

Comment

topflite,n er ok.den andre har jeg ikke erfaring med,men har generelt dårlig erfaring med alt av opptrekk på dårlig underlag, men vanskelig å si da jeg ikke har sett plassen.men funker det for andre der du flyr funker topflite,n der å
                Terje Syvertsen.

Comment

tror ikke det er så mange som prøvd på stripa vår egentlig. har ikke sett noen som har slike understell da det er lite warbirds i miljøet her.
                  men har lyst til å prøve da det blir ca 10 mil for å ha bra gressbane. (trondhjem/surnadal)å det blir for langt.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Mortenporten.
                  Working...
                  X