Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Test" av Axion RC sin Cumulus 200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Test" av Axion RC sin Cumulus 200


    Kjøpte dette for en tid til bake. Men har ikke en gang fått åpnet det før nå.
    Elsker seilfly med T-hale og gondol. Og dette ser jo ganske så bra ut.
    Tenkte egentlig å skrive en test av dette og legge ut på forsiden her, men av grunner som kommer frem straks, utgikk det.
    Første jeg gjorde etter å ha pakket opp var å sette batteriet til lading. Vel det nest første.
    Det første var å lete etter en batterieliminator/power til laderen. Da den som fulgte med var ødelagt...

    Flyet finnes i en tre-kanals version og en fire-kanals version.
    Esken gir klare indikasjoner på at jeg har kjøpt fire-kanals versionen. Noe som selvfølgelig ikke stemmer.
    Ikke et eneste balanseror i sikte.
    Går over esken nøye og det står faktisk ikke et eneste sted vilken utgave man kjøper. Esken må altså åpnes i butikken...

    Det første man skal gjøre er å montere halen. To skruer fester horisontal finnen til den vertikale. Skeivt som juling.

    Så skal man sette sammen vingen. Denne er firedelt og det følger med en håndfull "wing-joinere". Disse er det et sant h****te å få inn i rørene sine. Og etter at man har fått de på plass, så slærker de noe voldsomt.

    Så skal det bare være å sette batterier i senderen og justere halerora. (evt balanserora for de som er så heldige å få med det)

    Setter inn batterier. Og sendern er DØD!

    Som dere skjønner er det ikke mulig å gjøre en test av dette flyet, da det ikke er et fly. Det er heller en relativt pen isoporklump med noen ledninger og et batteri.

    Jeg har klart, ved hjelp av skalpell, å få halen ganske rett.
    Jeg har byttet ut sender og mottaker med en futabasak jeg hadde fra før.
    Og jeg har tenkt å prøve å få det i lufta i morgen.
    Det går jo ann å håpe at jeg får såpass høyde på det at det knuser skikkelig spektakulært når det treffer isen.
    Men jeg har faktisk ingen tro på det i det heletatt lengre.
    Forresten. Motorgondolen passet utmerket, og det følger med reservepropell...
    Last edited by zabbe; 11 February 2013, 10:05.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

  • #2
    Bare for å gjøre meg ferdig med dette "flyet".
    Hadde en flott dag på isen i dag.
    Men denne isopoklumpen kom aldri i lufta...

    da det var dette mesterverket av et fly sin tur, oppdaget jeg at tapen som holder vingerøra på plass hadde løsnet fra vingen.
    Dette flyet blir embalasjestøffing neste gang jeg skal sende en pakke. Får håpe det er brukbart til det.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X