Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twister cp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twister cp

    Kjøpte i dag mitt første helikopter et twister cp v2. Problemet er at når jeg har stillt inn kontrollen som den skal ifølge bruksanvisninga, så får jeg alikevel ikke helikopteret i gang (det blinker rødt/grønt) hva gjør jeg feil?

  • #2
    Skru først på kontrollen, så plugger du i batteriet på heli'et..
    Og venter... IKKE rør kontrollen mens heli'et kalibrerer seg selv..
    (da blinker det rødt/grønt, eller blinker grønt...)
    Så tar det vell ca. 30sek. så skal det lyse konstant grønt i reviceren i heli'et,
    da er det ferdig kalibrert...Og da kan du fly...

    Men husk å bestandi ha kontrollen på før du plugger i batteriet..
    Og plugg fra batteriet FØR du skrur av kontrollen når du er ferdig og fly.

    Comment


    • #3
      Det hjelper fortsatt ikke. har latt det stå i en time nå og fortsatt ingen reaksjon. Fullada batterier, så er ikke det heller. Får nok bytte det tenker jeg

      Comment


      • #4
        Originally posted by t-l View Post
        Det hjelper fortsatt ikke. har latt det stå i en time nå og fortsatt ingen reaksjon. Fullada batterier, så er ikke det heller. Får nok bytte det tenker jeg
        Så om du skrur på spaken, så plugger i batteriet og lar den stå uten og røre noe, så etter "en time" blinker ennå reciveren rødt/grønt, eller blinker bare grønt?

        Hvor handlet du heli'et da?

        Comment


        • #5
          Det blinker rødt/grønt og spakene er stillt riktig i forhold til anvisninga. Kjøpte det hos kyosho i moss

          Comment


          • #6
            Du trenger vell ikke stille spaken i noen spesiell posisjon, bortsett fra
            at du burde ha trottle (gass "spaken") i bunn...Og 'idlle up' knappen oppe til venstre på 'OFF'... Så skal det bare være og skru på spaken, så kople i batteriet og vente mens heli'et kalibrerer seg, og når det er gjort vil reciveren lyse konstant grønnt..
            Dersom ikke det skjer vil jeg annbefale deg og ta heli'et ditt du kjøpte det i morgen og bytte det...eventuelt få de til og finne feilen...

            Er nok frustrerende dette ja... Man "gleder" seg til og komme hjem og fly, så funker det ikke +at det er søndag slik at man må vente for og få byttet det...
            MenMen, sånt skjer... :/

            Comment


            • #7
              Har et Twister Medevac.
              Er ikke samme heli men samma produsent og kontroll.
              Det jeg gjør er:
              Sentrerer alt på kontrollen, skrur den på så plugger på batteriet til helikopteret. så drar jeg bare trottel spaken og den lille svarte greia på siden helt ned og voila grønt lys.
              Twister Medevac Army

              Comment


              • #8
                Hei.
                Fant fram mitt gammle Twister. Men har samme problem som deg. Hva fant du ut som var feil med det?
                Lars Arne Helgeton Født 1978
                Sør Trønderlag

                Comment


                • #9
                  På noen av disse twister heliene må du gi full trotltle (gass) et par sek, og så slippe gassen, da er systemet aktivert
                  HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

                  Comment


                  • #10
                    Nå fikk jeg kontakt med motaker. Snudd på krystall i motaker å sender litt frem å tilbake så fikk jeg kontakt med det til slutt. Om de må stå en spesiell vei eller om det var dålig kontakt er jeg ikke sikker på. Byttet ikke mellom sender å motaker nei.
                    Men nå vill ikke hoved rotor gå i rundt. Prøvde å bytte med den bak å da gikk den rundt. Det lyser grønt på motaker å allt det andre virker. Er motaker gått til H...... eller. Merkelig for allt virket før jeg satte det bort for ca.2 år siden.
                    Noen som har en ide på hva som er galt????
                    Lars Arne Helgeton Født 1978
                    Sør Trønderlag

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X