Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterier til E Sky Big Lama.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterier til E Sky Big Lama.

    Hei.
    jeg er helt ny i dette her og har nettopp bestilt E sky Big Lama.
    jeg driver og titter litt på ekstradeler og vil gjerne ha et ekstra batteri eller 2.
    big lama bruker orginalt 3s - 11.1V - 800mAh -15C LiPo.
    er det sånn at:
    3s må batteriet være.
    11.1V må batteriet være.
    men hva er resultatet om jeg endrer til et 1000mAh? som f.eks denne:


    og hva står 15C for ? er det noe jeg må ha eller kan jeg ha en 10C som denne?:http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=3454&i=0

    hvilket av de 2 batteriene burde jeg kjøpe?

    takker for alle svar.

    mvh Andreas Pedersen

  • #2
    3S = 3 celler a/3,7V altså 11,1V...

    mAh = kapasiteten til batteriet, altså hvor lenge du kan fly, men det påvirker også hvor mye strøm du kan ta ut av det til enhver tid, samt vekten.

    15C = strømmen du kan ta ut av batteriet ganget med kapasiteten. 1000mAh x 15C = 15A, 1000mAh x 10C = 10A.

    Med andre ord, vil du få mer effekt ved høyere "C", men også ved høyere kapasitet (mAh).

    MEN det avhenger av at motoren(e) dine kan bruke den effekten, på en Lama tviler jeg litt på at den kan, men jeg vet ikke siden jeg aldri har tatt i en slik.

    Valg av batteri blir alltid ett kompromiss mellom vekt, effekt, kapasitet og fysisk størrelse.

    Når det er sagt, ville jeg ikke kjøpt noen av de, men heller ventet til jeg hadde heliet på plass, og sett hvor stort batteri det var plass til, om det var fornuftig å henge på noe tyngre, og om det er noe å hente med mer effekt, og så bestilt noen billigere (og mest sannsynlig bedre) batterier fra www.hobbyking.com

    Finn deg også en guide for behandling av LiPo om du ikke har brukt det før, de krever litt av deg for å leve lenge, og ikke slippe ut røyken... Det ligger minst en slik guide på dette forumet, tror den er klistret under batteri katerogien.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X