Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner? SE HER!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner? SE HER!

    Hei alle sammen

    Først vil jeg takke alle dere som tør spørre om råd og tips til kjøp av deres første helikopter! Registerer veldig mange spørsmål siste mnd og det er helt supert!
    Om noen trenger raskere svar vil jeg dog anbefale www.modellflynytt.no , da det kun er fly/helifolk der inne. Her er det stort sett bare bil og båt.
    Så vil jeg komme med noen egne erfaringer, råd og tips!
    Veldig mange har prøvd små kontraroterende helikopter som er veldig kjekke til en billig penge som første helikopter! Dessverre er ikke overgangen til et helikopter med kollektiv pitch alltid like enkelt.
    Mange lurer også på hva slags sender folk anbefaler og vil her komme med en anbefaling basert på mine egne erfaringer.


    Som første helikopter vil jeg anbefale et helikopter som er lett å finne mye informasjon til, lett deletilgang og grei pris på.
    Jeg ville styrt unna art-tech, esky, hobbyking helikopter osv men konsentrert meg om andre bedre helikopter. Men selvfølgelig, jeg er ingen fasit. Men opplevelsen av et slikt billig helikopter er ofte døden for manges helikarriere. Elektronikk, oppbygging og kvalitet ødelegger opplevelsen av helikopter.
    Det er flere valg her, men kommer ikke utenom Align sine modeller. Det du bør velge, er et helikopter med reimdrift på halen, istedet for motor eller torque tube.

    Noen gode valg kan være:
    - Trex 450 SE V2
    - Trex 450 Sport
    - CopterX 450 (Som er en klone av trex i OK kvalitet til en billig penge) Spør mer for tips om oppsett!
    - KDS har mange modeller til en kurant pris(throttlestore.com for info) som også er delvis kloner til en billig penge.
    Om du har litt erfaring fra før, vil jeg anbefale et heli i 500 størrelsen. For eksempel Trex 500, som er hakket større enn 450, tåler mye mer vind, lettere å fly og er lettere å se i luften, lettere å skru på og lettere å sette opp.
    Fortsatt usikker på valg? Spør! Har du et begrenset budsjett kan jeg være med å hjelpe på oppsett.
    Radio:
    Har du råd, kjøp en 2.4 ghz 7ch radio! Spektrum DX7, Futaba 7C, Wfly 8ch etc kan være gode alternativ. Spør heller for mer konkrete tips, men tenk litt på prisen på mottakere! Wfly er desidert billigst her. Jeg vil si man får MYE radio for pengene på Wfly. Skal man plutselig ha mer enn ett helikopter må/bør du ha en computerradio.

    Konklusjonen her må være at det billigste er ikke alltid det beste. Det er ikke det dyreste heller alltid! Men prøv å finn en balansegang mellom pris – nytteverdi. Vi er her for å hjelpe! Så vær så snill; Spør om hjelp
    Husk bare på: Billig er ikke alltid bra.
    Last edited by xilian; 30 October 2010, 14:17.

  • #2
    Fin tråd

    Om du vil kan du jo også kopiere innlegget til tråden "Nybegynner" som er klistret.

    Hitec sin Aurora 9 er også en svært lovende radio til en god pris.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Du mente align var bra eller dårlig?

      Sent from my HTC Desire using Tapatalk
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

      Comment


      • #4
        Align er bra.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Enn Eflite? Blade.
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • #6
            Blade er ok om du ikke har råd til større. Men om du vet at du liker heli og har tenkt å holde på med det en stund vil jeg anbefale deg en trex 450. Eventuelt en god klone av en Trex 450.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Trulsen View Post
              Blade er ok om du ikke har råd til større. Men om du vet at du liker heli og har tenkt å holde på med det en stund vil jeg anbefale deg en trex 450. Eventuelt en god klone av en Trex 450.
              Okey Den jeg har sett på er jo da et micro helikopter til innebruk, tenkte kanskje det kunne vært noe til jeg får dreisen på det å fly et helikopter. Blade mCX2.

              Og hvis jeg er et naturtalent så kan jeg jo kanskje hoppe på større helikopter
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • #8
                Ahh, okei! Det er nok et veldig artig lite heli det Jeg kjenner ikke til det dessverre.. Men legg ut en tråd på det du kjøper

                Comment


                • #9
                  Det kan jeg gjøre
                  Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                  Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                  E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X