Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-rex 550 3g

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t-rex 550 3g

    Er det noen som har efaring med kjøp fra flying-hobby.com og hva synes dere for dette tilbudet ?


    Mvh.Steinar

  • #2
    Det er en seriøs sjappe det...
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Det der er jo relativt rimelig det, før moms, toll og frakt!

      Det kommer vell sånn ca på 11500 inkl frakt, moms og toll.

      Da sparer du 1500 kroner, som ikke er en dritt i forhold til å kjøpe på Elefun, der du får norsk støtte og norsk garanti på radioen! For lite å spare på at jeg hadde kjøpt den pakken der fra utlandet dessverre..

      Comment


      • #4
        Det er en seriøst sjappe, jeg har handla derfra 4-5 ganger uten problem.
        Ganske rask levering også.

        Jeg skjønner ikke helt regnestykket til Trulsen her, hvis du tar disse komponentene på Elefun:

        Heli 3G kit: 8495
        Radio m/mottaker: 5300
        Billigste tilsvarende batteri: 1195
        Frakt: 150
        Tilsammen 15140 kr

        Fra Flying Hobby:

        Heli 3G kit m/ batteri, radio og mottaker: $1380 : 8097 kr
        Frakt til Norge: $71 (EMS) : 416 kr
        25% mva : 2128 kr
        Forenklet tollbehandlingsgebyr : 217 kr
        Tilsammen : 10858 kr

        Altså er innsparingen 4282 kroner. Det kan man faktisk få et komplett 450 Pro og litt til på Elefun for..
        Kan også nevne at Flying Hobby er ganske liberale når det gjelder tollverdi på pakkene, men ikke overdriv.

        Garanti er kanskje verdt litt på radioen som er en stor dyr komponent.
        På et heli som består av ganske mange små og relativt billige deler, så ser jeg ikke store verdien av å ha noen garanti. (Må selvsagt vurderes av den enkelte opp mot innsparingen)

        Prisene er regnet ut med dagens kurser på Aftenpostens valutakalkulator:
        Last edited by SavageLE; 28 October 2010, 21:01.
        Ute: T-rex 450SEV2 / T-rex 500ESP 3G FBL
        Inne: Blade mSR

        Comment


        • #5
          Det er RTF utgave og testet. Hos elefun er det et byggesett.....

          Comment


          • #6
            Byggesett er jo halve morroa
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #7
              Jepp, ikke kjøp rtf, da må du bare lære alt etter første kræsj.... Dessuten er det sjelden rtf faktisk er rtf, det er heller nesten rtf...

              Det eneste det er greit med garanti på er elektronikk, og da spesielt radio.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrune View Post
                Jepp, ikke kjøp rtf, da må du bare lære alt etter første kræsj.... Dessuten er det sjelden rtf faktisk er rtf, det er heller nesten rtf...

                Det eneste det er greit med garanti på er elektronikk, og da spesielt radio.
                Ja, var radioen jeg tenkte på også. Særlig en 5k radio. Jeg trodde faktisk batteri var med fra elefun, så beklager min uvitenhet og manglende mattekunnskaper

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X