Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt helikopter :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nytt helikopter :D

    Hei, jeg har lyst på nytt helikopter og trenger noe som kan være greit for en som ikke har flydd mer enn meeeget lite..
    pris er ikke så veldig nøye, men det må tåle litt og jeg setter det krav om at det går framover, bakover, og sidelengs, og i ring..

    har kjørt en del rc bil og skrudd litt, men har lite peilig på helikoptere.
    kjekt om noen har noen ide

    på forhånd takk

  • #2
    Når det skal "tåle litt" så utelukker det vel egentlig alle ordentlige helier....

    Da er det redusert til små inne helier som f.eks Blade MSR.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      For å snu det Roadrune skriver på hodet så tåler en skikkelig CP heli alt du kan finne på og gjøre med det så lenge heliet befinner seg i lufta.
      Så valget står da i noe som flyr bra og ikke tåler hard bakkekontakt eller noe smått som ikke flyr så bra men tåler bakkekontakt bedre.
      Du kan ikke få begge deler.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #4
        hadde vært kjekt om det kunne brukes både inne og ute, samt være lett håndterlig når jeg flyr. Har som sagt ikke veldig god erfaring med å fly heli

        men om det er noen som er bedre enn andre, som kanskje ikke er så alt for dumt å begynne med ?

        Comment


        • #5
          Dersom vi snakker om inne som i stua så kan du ikke gå større en Blade SR120.
          Dette er fint til en nybegynner inne samt duger ute når det er lite vind.

          Snakker vi derimot om inne som i en idretshall er f.eks. en Trex 450 tingen.
          Passe stabilt og kan temmes ned og skremmes opp til å utføre det du vil.
          Men for all del aldri start det opp i stua da den er i stand til å spise panelen av veggen om du skulle være uheldig.
          Espen Andersen (`75)

          Comment


          • #6
            Tror dette vil passe dine forventninger og nivå. http://shop.smallsize.no/product_inf...cdd0094a1a8400


            Stabilt og lett samtidig med at det fungerer ute i lite vind og tåler bakkekontakt relativt bra.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              takk takk høres veldig bra ut det her, om det er noe jeg klarer får vel tiden vise.. jeg vil nok kjøre mest ute på sommerdager uten noe særlig vind og ellers blir det innendørs i store haller, så plass er det ikke noe problem med

              men det var dette med simulator, er det noen som skiller seg ut i forhold til andre der ?
              har sett på litt forskjellige, men er veldig redd det skal bli for urealistisk til den dagen jeg skal ut å fly selv.. noen ideer ?

              Comment


              • #8
                Phoenix og Real Flight er kjent for å være de beste for heli, selv har jeg Real Flight og kan anbefale den, men har aldri prøvd Phoenix...
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                Comment


                • #9
                  Med haller og utendørs er vel steget rett på Trex 450 et alternativ for den er ikke større en at den går å fly i haller samtidig med at du har noe å både starte emd og vokse på.
                  En 450 vil du aldri vokse fra, bare oppgradere og rafinere.
                  Større maskiner kommer sikkert også i tillegg men blir du god på 450 så er du god på større maskiner også.
                  Inngangsterskelen prismessig blir større med en 450 men som sagt den vokser du med.
                  En Blade SR120 derimot vil du fort vokse fra selv om det er et fint nybegynner heli.
                  Espen Andersen (`75)

                  Comment


                  • #10
                    Eller du kan kjøpe e-sky big lama. Har den selv og er ganske fornøyd. Eneste som er dumt er blade strike der rotorene krasjer i hverandre. Det skjer bare om man er veldig brå i bevegelsen. Om du kjøper det, så anbefaler jeg å skifte den indre akselen til: 15mm extended inner shaft. Det reduserer blade strike, og du kan oppnå høyere fart/mer sensitiv.
                    Vegard Henriksen

                    Comment


                    • #11
                      Big lama er da et coaxialt helikopter og blir fort kjedelig når man vil videre fra å bare hovre til å kunne fly litt rundt.
                      Det er her man fort møter veggen til hva et coax heli er i stand til samtidig som man finner ut hva some r på den andre siden av den veggen, nemlig bladestrike, flybar strike og death roll.
                      Single roto heli av en eller annen art er bedre slik for de har ikke disse egenskapene, selv ikke den bittelille mSR.
                      Espen Andersen (`75)

                      Comment


                      • #12
                        Enig. Angrer på at jeg ikke kjøpte Honeybee FP eller noe sånt. Det ser seldig bra ut.
                        Vegard Henriksen

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjøpte dette i dag. Da får man med en vesentlig bedre sender for bare 100,- ekstra. Gleder meg til å lade det opp og prøve det i garasjen i kveld.
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • #14
                            venter på og høre kordan 120en var og fly
                            Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                            tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                            Comment


                            • #15
                              Den blir nok fin den.
                              Men DX5i er en basic sender der du ikke har noen muligheter til å manipulere stikkeutslagene slik man gjør med computerradioer.
                              Så rent flymessig vil nok den som følger med gjøre samme jobben som Spektrum radioen.
                              Espen Andersen (`75)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X