Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et steg videre fra co-axial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et steg videre fra co-axial

    Hei!

    Jeg er ganske nybegynner innen helikopter men har kjørt et par co-axial-helikoptere og har ganske bra kontroll på disse.
    Lama v4 og Syma Alloy Shark S006.

    Jeg vil ta et steg videre og tenkte jeg ville prøve et helikopter som er lettflydd og stabilt.
    Jeg har sett litt på Blade 120, men jeg synes det er litt lite i størrelse. Kunne tenkt meg noe rundt halvmeteren i lengderetning.

    Er det noen som har erfaring med Ripmax Sabre helikopter?


    Kom gjerne med tips til andre helikoptere dere mener passer bra for meg.
    Må kunne flys utendørs.

    Jeg tenkte å holde meg under 1500,-

  • #2
    Originally posted by acehigh View Post
    Hei!

    Jeg er ganske nybegynner innen helikopter men har kjørt et par co-axial-helikoptere og har ganske bra kontroll på disse.
    Lama v4 og Syma Alloy Shark S006.

    Jeg vil ta et steg videre og tenkte jeg ville prøve et helikopter som er lettflydd og stabilt.
    Jeg har sett litt på Blade 120, men jeg synes det er litt lite i størrelse. Kunne tenkt meg noe rundt halvmeteren i lengderetning.

    Er det noen som har erfaring med Ripmax Sabre helikopter?


    Kom gjerne med tips til andre helikoptere dere mener passer bra for meg.
    Må kunne flys utendørs.

    Jeg tenkte å holde meg under 1500,-
    Har du sjekket ut Blade SR da ? Dette er jo større, Evnt Blade 400 ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by xillianto View Post
      Har du sjekket ut Blade SR da ? Dette er jo større, Evnt Blade 400 ?
      Ja, jeg har kikket på Blade SR. Det er nok det som frister mest.



      Får man kjøpt det billigere andre steder?


      Edit: Er det lurt å kjøpe helikopter på Ebay? Ser det er litt billigere.
      Last edited by acehigh; 23 December 2010, 19:48.

      Comment


      • #4
        100,- spenn rimligere her http://www.rc-land.no/index.php?disp...oduct_id=43498

        Comment


        • #5
          Jeg ville ikke anbefalt Blade SR til noen for de brenner halemotorer kjapt og utvikler utrolig fort slark i hodet.
          Det viser seg at halemotoren er underdimensjonert og derfor spiser opp børstene utrolig fort.
          Det er mange som ikke får mere en 40-50 turer på en halemotor.
          Gå heller for en blade 400 eller Trex 450 når du først er i gang.
          Sistnevnte heli var det jeg selv gikk til etter å ha flydd mye coaxial heli.
          Espen Andersen (`75)

          Comment


          • #6
            Hva med Walkera? Har de noen bra modeller?
            Walkera V200D01
            Walkera CB180D 4CH 2.4GHz

            Jeg tror nok at Trex 450 og Blade 400 blir for dyre.

            Comment


            • #7
              På Walkera er jeg helt grønn men om du skal ha det billig kan du få en flyklar Trex 450 clone for under 100$ herfra www.hobbycity.com.
              Ulempen er at du må sette sammen komponentene selv.
              Her har du en 450 med litt bling, ikke så dyr den heller. http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...dProduct=10902
              Espen Andersen (`75)

              Comment


              • #8
                Takker for tips, men jeg har ikke så god greie på helikopter så jeg er nok heller ute etter et RTF-helikopter.

                Comment


                • #9
                  Jeg tror jeg har falt på Walkera V200D01.



                  Hva mener dere om dette helikopteret? Ser det koster rundt 2300 kr i Norge, så noe dårlig helikopter er det vel ikke.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg ville ikke anbefalt Blade SR til noen for de brenner halemotorer kjapt og utvikler utrolig fort slark i hodet.
                    Det viser seg at halemotoren er underdimensjonert og derfor spiser opp børstene utrolig fort.
                    Det er mange som ikke får mere en 40-50 turer på en halemotor.
                    50 turer på en halemotor blir ca 25 øre minuttet. Det er vel ikke så gæli?
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #11
                      Problemet er at halemotoren gir opp når du minst venter det og fører ofte til krasj som kommer i tillegg til den nye halemotoren man må ikke fha.
                      Tviler på at Blade SR er noe særlig egnet til auto som er det eneste som kan berge et heli der halen slutter å fungerer i lufta.

                      Til sammenligning har jeg føyet min Trex 450 i 11,5 timer siden juni 2010 fordelt på 120 flygninger uten å gjøre annet en å oppgradere til et bedre rotorhode.

                      Tror de færreste ønsker en vital del i helikopteret som bryter sammen når man minst venter det og denne halemotoren er nettop en sånn del.
                      Espen Andersen (`75)

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X