Announcement

Collapse
No announcement yet.

EXI 450 erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EXI 450 erfaringer?

    Snublet over dette http://www.xheli.com/18h15-cf450-v3-kit.html .

    Noen som har prøvd det? Skal vist vere 100% kompatibelt med Trex 450, så er nok en kopi eller noe..

    Uansett så var det rimeligt i pris.

    Noen tips om hvilken gyro og hvilken servoer som kan passe bra med dette heliet? Orginalt Trex kanskje?

  • #2
    EXI er tilsvarende CopterX både hva kompatibilitet og kvalitet angår, så burde være et helt greit kjøp det.
    For å si noe om dette heliet så er det en blandingsrase med Pro ramme og canopy med det gamle V2 rotorhodet og haleboks.
    Halen er ikke noe galt med og fungerer bra som den er mens rotorhodet der har både Align og CopterX kommet en generasjon videre med.
    Det nye rotorhodet er mere stabilt og tightere og gir en mere presis følelse av kontroll i lufta samtidig med at det er mere slitesterkt ettersom man har gjort swashen større og lagret alle bevegelige deler i hodet.
    Men igjen V2 hodet flyr bra det også.

    Skal jeg være ærlig og det skal jeg være så synes jeg CopterX versjonen er bedre ettersom de har klonet Pro hodet og halen i tillegg til å klone ramme.
    Du kan jo bedømme selv.
    100% satisfaction guaranteed on every domain we sell. 30-day, no questions asked, money-back guarantee. Easy, fast and convenient shopping.


    Og her har du originalen http://www.readyheli.com/KX015073-Al...o_p_34875.html
    Last edited by Perpyro; 15 January 2011, 23:02.
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #3
      Takker for svar! om disse er "like gode" som orginalene, hvorfor er det da ingen som anbefaler de når folk legger ut tråder og spør etter anbefalinger?

      det copterX heliet så en del bedre ut ja! ikke gale pris heller..

      Over til siste del, hvilken servoer og headlock anbefales det?

      Comment


      • #4
        Om du likte CopterX så vil du komme til å like denne også.

        En annen kloning av Pro med beltedrift.
        Bare for å bringe på det rene så har den originale Trex 450 Pro aksling som driver halerotoren.

        Halegyro og servo der vil jeg gå så langt som å si at Futaba GY401 er minimum du burde ha på halen.
        Joda du får mange andre og mye billigere HH gyroer men alt dette er piezo gyroer og vil være vanskeligere å sette opp og de vil ikke holde halen 100%.
        Men vil du satse på en moderne gyro som du ikke kan vokse fra så er Spartan Quark tingen http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...&artno=SRC-QKB
        Og parer du den med Futabe S9257 eller Align DS520 servo får du en bra hale.
        Selv har jeg Futaba S9254 på halen på 450 heliet mitt og er storfornøyd med det men mange mener det er overkill.

        Nå kan det sikkert være at andre mener at billig Hong Kong gyroer vil fungere utrmerket og noen får de relativt bra til men det er ikke noe værre når man skal lære seg å fly heli at halen lever sitt eget liv der bak.
        Da der det mye bedre med en gyro som holder halen dønn stabilt uansett hva du ellers gjør.
        Espen Andersen (`75)

        Comment


        • #5
          De så rimeligt like ut disse helikopterene bortsett fra fargene, nå skal det sies at jeg ikke er så stor fan av denne blå alufargen som alle merkene skal ha, ser litt billig ut :P

          Nå skal det sies at jeg har bare helikoptererfaring fra RF4.5, så dette med gyroer og servoer er jeg ikke helt sikker på.. Som jeg har forstått så trenger jeg et stk HH gyro, en haleservo, 3stk servoer til hodet, mottaker (6ch eller mer?), ESC og motor. Noe mere da?

          Når det gjelder beltedrev vs aksling, så regner jeg med at aksling er bedre?
          Ser at EXI heliet har en versjon med aksling, blir dette anbefalt fremfor HK versjonen selv om EXI heliet "bare" er V2?

          Jeg er mere en RC bil person, men tenkte at om det ikke ble altfor dyrt så kan jeg prøve meg på Heli (har et rimeligt bra lokale å kjøre i). Men forstår at man nok får mye bedre elektronikk om man legger mere penger i det.

          Takker for all hjelp hittil!

          Comment


          • #6
            Akslingdrift har sine fordeler og ulemper akkurat som belte har.

            Fordeler aksling.
            Presis kraftoverføring som ikke slipper.
            Tar mindre kraft sammenlignet med Align beltedrift.

            Ulemper aksling.
            Vekt.
            Flere deler som kan skape vibrasjoner.
            Kronedrev som knekker vad baktunge landinger.
            Dyr reparasjon ved krasj.

            Fordeler belte.
            Beltet slipper ved baktunge landinger og redder drivverket.
            Vekt.
            Enkel konstruksjon.
            Billig å reparere etter krasj.

            Ulemper belte.
            Trekker mere kraft av systemet.
            Slipper ved harde manøvre.
            Må etterstrammes i blandt.
            Må smøres i blandt.

            I denne sammenhengen sammenligner jeg Align 450 beltedrift vs. aksling for når det kommer til heli som har direkte drift på halen der reimhjulet til halereima står på hovedakslingen blir historien en annen for nå slipper ikke beltet mere og er like presist og effektivt som aksling.

            Om du har lyst på aksling så kjøper du deg heli med aksling, så enkelt er det for hvaliteten her er ganske så lik på klonene.

            Ellers har du fått med deg hva du trenger for å komme deg i lufta.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              Men det er her som med alt annet: du får det du betaler for, og billig elektronikk er etter min mening en kjempe-ulempe for en nybegynner, spesielt gyro/haleservo, men også swash servoene.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #8
                Da blir det nok dette HK-450gtpro heliet, virker som det som gir mest for penga av disse billighelikopterene
                Hva jeg gjør ut av gyroer og servoer får jeg se på litt senere, må lese litt mere

                Takker for svarene!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Perpyro View Post
                  Akslingdrift har sine fordeler og ulemper akkurat som belte har.

                  Fordeler aksling.
                  Presis kraftoverføring som ikke slipper.
                  Tar mindre kraft sammenlignet med Align beltedrift.

                  Ulemper aksling.
                  Vekt.
                  Flere deler som kan skape vibrasjoner.
                  Kronedrev som knekker vad baktunge landinger.
                  Dyr reparasjon ved krasj.

                  Fordeler belte.
                  Beltet slipper ved baktunge landinger og redder drivverket.
                  Vekt.
                  Enkel konstruksjon.
                  Billig å reparere etter krasj.

                  Ulemper belte.
                  Trekker mere kraft av systemet.
                  Slipper ved harde manøvre.
                  Må etterstrammes i blandt.
                  Må smøres i blandt.

                  I denne sammenhengen sammenligner jeg Align 450 beltedrift vs. aksling for når det kommer til heli som har direkte drift på halen der reimhjulet til halereima står på hovedakslingen blir historien en annen for nå slipper ikke beltet mere og er like presist og effektivt som aksling.

                  Om du har lyst på aksling så kjøper du deg heli med aksling, så enkelt er det for hvaliteten her er ganske så lik på klonene.

                  Ellers har du fått med deg hva du trenger for å komme deg i lufta.
                  Var omtrent noe sånt jeg tenkte meg, selv om jeg ikke forsto helt denne delen

                  Originally posted by Perpyro View Post
                  I denne sammenhengen sammenligner jeg Align 450 beltedrift vs. aksling for når det kommer til heli som har direkte drift på halen der reimhjulet til halereima står på hovedakslingen blir historien en annen for nå slipper ikke beltet mere og er like presist og effektivt som aksling.

                  Comment


                  • #10
                    Align helikoptre har et tannhjul på hovedakslingen som drar rundt akslingen som drevet til halereima sitter på.
                    Dette drevet er så lite at halereima kan løpe rundt drevet og inn i halobomen uten noe guidehjul.
                    Dette lille reimhjulet forran i bommen er det som slipper, rett og slett fordi det er lite og har liten kontaktflate mot reima.
                    Dette er da reimhjulet til en Trex 450


                    Også har vi reimhjulet til en logo 500/600 http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...&artno=MK04059

                    Her kan ikke reima slippe under noen omstendigheter, her knekker festene mot akslingen før reima slipper.

                    Når det kommer til elektronikk så er det viktigste å ha en god gyro med haleservo.
                    Syklisk servoer og speedkontroller trenger ikke å være av dyreste sort for å fly men servoer med plastdrev ødelegges fort i en krasj mens servoer med metalldrev tåler det bedre.
                    Espen Andersen (`75)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Perpyro View Post
                      Align helikoptre har et tannhjul på hovedakslingen som drar rundt akslingen som drevet til halereima sitter på.
                      Dette drevet er så lite at halereima kan løpe rundt drevet og inn i halobomen uten noe guidehjul.
                      Dette lille reimhjulet forran i bommen er det som slipper, rett og slett fordi det er lite og har liten kontaktflate mot reima.
                      Dette er da reimhjulet til en Trex 450


                      Også har vi reimhjulet til en logo 500/600 http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...&artno=MK04059

                      Her kan ikke reima slippe under noen omstendigheter, her knekker festene mot akslingen før reima slipper.

                      Når det kommer til elektronikk så er det viktigste å ha en god gyro med haleservo.
                      Syklisk servoer og speedkontroller trenger ikke å være av dyreste sort for å fly men servoer med plastdrev ødelegges fort i en krasj mens servoer med metalldrev tåler det bedre.
                      Ah, da skjønner jeg!!

                      Har kjøpt meg et HKS450GTPRO nå.. Og tenkt litt på Gyroer og Servoer, en Align GP780 gyro, er den noe bra? hvordan vet man om en gyro er bra? Er det bare høy pris = god gyro?

                      Fant vertfall en GP 780 gyro og en 9257 servo som tenkte til halen.
                      Går det ann å bruke den 9257 servoen på rotor hodet? Noen fordeler/bakdeler med dette?

                      Comment


                      • #12
                        Align GP750/780 er en god gyro når den er satt opp rett.
                        Problemet er at jeg har lest en del ganger på helifreak om piloter som har problemer med å sette denne opp.
                        Men som sagt den fungerer prima når den er satt opp rett.
                        Den skal i utgangspunktet være enkel å sette opp også men som sagt noen plages.
                        9257 på halen skal fungere bra men husk å ikke kjøre den høyere en 5V.
                        Ved 6V vil den før eller senere brenne opp.

                        Du kan dåg ikke bruke 9257 som syklisk servo fordi den er i hovedsak for stor så den vill ikke passe i ramma.
                        På rotorhodet bruker jeg selv Align DS410m som har fungert utmerket på 5V siden sommeren 2009.
                        Med disse er det viktig og ikke stramme de hardt fast i festene for da kan servohuset deformeres og drev/motor missalignes inni og brenner fort opp.
                        Ellers har Hitec HS 65MG fungert bra til 450 heli i mange år fram til Hitec HS 5065MG tok over for de som vil ha digitale servoer.
                        Begge disse er en sikker vinner på rotohodet til en Trex 450.
                        Espen Andersen (`75)

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X