Announcement

Collapse
No announcement yet.

Copter X CX450AE V2 - vanskelig å bygge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Copter X CX450AE V2 - vanskelig å bygge?

    Hei

    Jeg har nettopp kjøpt nytt helikopter da jeg er klar for nye ufordringer. Valgte ARF kit for å bli bedre kjent med hvordan alt fungerer. Jeg har sett på noen forumer at det er et godt valg før man går videre på f.eks T-REX 600 som er neste steg

    Jeg har bare prøvd coaxiale før og det begynner å bli litt kjedelig. Har kjøpt spektrum DX7 og har en ekstra Spektrum Ar6100E receiver. Ser de bruker dem på T-rex 450. Er det et ok valg eller bør jeg gå for AR 700O? Noen som vet om noen gode steder for skalakropper? Ser at Heli Artist har noen kule Airwolf kropper Har ingen intensjoner om å fly 3D. Vil ha noe som flyr greit ute når det først ikke regner i Bergen

    Takk for alle svar - tips

    Her er for øvrig det jeg har kjøpt, vet det ikke er det beste av gyro, servoer, motor etc men ok start
    100% satisfaction guaranteed on every domain we sell. 30-day, no questions asked, money-back guarantee. Easy, fast and convenient shopping.
    Last edited by Ikaros; 31 January 2011, 11:19.
    I never crash, I just land really really fast

  • #2
    Jeg bygde opp et sånt, som det første og eneste kopter for min del..

    Enkelt og bygge, da rotor hode og kropp er ferdig bygd..
    Det mangler derimot tegninger, så du må bruke bilder av andre ferdigbygde modeller for å finne ut enkelte detaljer..

    Comment


    • #3
      Jeg bygde en sånn en sommeren 2008.
      Tegninger, gjengelim eller greas følger ikke med.
      Du kan fint bygge etter Trex 450 SE V2 tegninger som du finner her http://video.helifreak.com/?subpath=...anual_high.zip

      Husk på å demontere rotorhodet for å sikre deg at det er loctite på alle skruer som går i metall.
      Både de som lager kloner og Align for densaksskyld er slappe med loctite og mangler det en eller annen plass i rotorhodet tar det ikke lang tid før det faller fra hverandre i lufta.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #4
        Takk for tilbakemelding, tenkte det kan være greit å prøve seg på dette da jeg er ny. Vurderte Blade 400 en stund men da føler jeg at jeg ikke "lærer" noe av det
        I never crash, I just land really really fast

        Comment


        • #5
          Har egentlig lyst på en t-rex 600 men da tenker jeg at det fort blir dyrt når det smeller....baby steps
          I never crash, I just land really really fast

          Comment


          • #6
            Espen, du virker rimelig proff på dette. Har du hørt noe om Orange Rx spektrum DSM2 kompatible receivere?

            Originally posted by Perpyro View Post
            Jeg bygde en sånn en sommeren 2008.
            Tegninger, gjengelim eller greas følger ikke med.
            Du kan fint bygge etter Trex 450 SE V2 tegninger som du finner her http://video.helifreak.com/?subpath=...anual_high.zip

            Husk på å demontere rotorhodet for å sikre deg at det er loctite på alle skruer som går i metall.
            Både de som lager kloner og Align for densaksskyld er slappe med loctite og mangler det en eller annen plass i rotorhodet tar det ikke lang tid før det faller fra hverandre i lufta.
            I never crash, I just land really really fast

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ikaros View Post
              Espen, du virker rimelig proff på dette. Har du hørt noe om Orange Rx spektrum DSM2 kompatible receivere?
              Denne ? http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=11972
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #8
                Originally posted by xillianto View Post
                Denne http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=11965
                I never crash, I just land really really fast

                Comment


                • #9
                  Jeg har ikke prøvd den men en i flyklubben her har den og bruker den foreløpig til billige utendørs fly og innedørs depron modeller og han klager ikke.
                  Espen Andersen (`75)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Perpyro View Post
                    Jeg har ikke prøvd den men en i flyklubben her har den og bruker den foreløpig til billige utendørs fly og innedørs depron modeller og han klager ikke.
                    Så en del hadde skrevet på hobbyking, de fleste er fornøyd. Har kjøpt meg en DX7 som er på vei. Har en AR6100E liggende som jeg ser de brukter på trex 450. Bør jeg kjøpe meg en AR7000 for å få brukt alle kanalene? Er vel kun ved ekstra stasj som lys, retracts osv de brukes til? Har veldig lyst på skalakropp til heliet også. Ser noe virkelig fine hos heli artist. Tenkte på airwolf
                    I never crash, I just land really really fast

                    Comment


                    • #11
                      Skal du kun fly vil AR6100 mottakeren din fungeren din fungere, skal du ha flere funksjoner så må du ha mottaker med flere kanaler.
                      Espen Andersen (`75)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Perpyro View Post
                        Skal du kun fly vil AR6100 mottakeren din fungeren din fungere, skal du ha flere funksjoner så må du ha mottaker med flere kanaler.
                        Det var det jeg tenkte Skal "kosefly" uten 3D, slenge på et lite cam jeg har kjøpt. Bare venter på at det skal komme i posten nå Takk for god hjelp så lang, kommer garantert til å trenge mer hjelp når jeg får det :-p
                        I never crash, I just land really really fast

                        Comment


                        • #13
                          Hei

                          Da var Copter X kommet i hus. Fulgte med monteringsanvisning på CD og og diverse flasker med lim, olje etc.
                          Har også fått en DX7 og AR6100E. Kjøpte en Blade mSR for å få litt følelse med singelrotor. Gleder meg til å begynne. Vurderer ferie...hehe
                          I never crash, I just land really really fast

                          Comment


                          • #14
                            Gratulerer.

                            Sett opp mSR med maks utslag og negativ expo på hale og rotorhode og fly.
                            Gir en nærmere følelse til single rotor heli og ettersom mSR er selvstabiliserende lar slike instillinger deg lett korrigere bort suppebolle tendensene med små stikkebevegelser istedenfor store utslag på stikka.
                            Når du behersker mSR med et aggresivt oppsett burde ikke overgangen til 450 være så brå når det kommer til kontrollene.
                            Faktisk så er en 450 mye mere presis i bevegelsene sine og mere stabil selv om den ikke er selvstabiliserende.
                            Espen Andersen (`75)

                            Comment


                            • #15
                              Takk for det, Espen
                              Fik det i går og først i dag klarte jeg å kontrollere det litt. Stor forskjell fra coaxial ja... Var redd hele tiden for å gå i veggen så jeg tok for lite gass. Da fungerte den ypperlig som støvfjerner og ble kastet fra side til side fra gulvet. Holdt det litt høyere i hånden og ga gass da fikk jeg det litt mer til. Nå tør jeg å gi gass slik at jeg kommer meg opp og slipper ground effecten. Ufattelig reaksjon på stikken i forhold til det jeg er vant til. Prøvde det litt ute og måtte gi meg. Selv om det er vindstille så var den termiske oppdriften nok til å få den til å skyte avgårde hehe Gleder meg til jeg får tid å sette sammen 450. Regner med jeg bruker litt tid på det. Må ærlig si jeg er mektig imponert over ehirobo. Jeg glemte helt at det var kinesisk nyttår men heli ble sendt 8, og fikk det 12. Var i Oslo på under 1 døgn enda jeg valgt rimeligste transport. Det blir spennende å se hvordan det blir med elektronikk pakken til copter x. Jeg fikk us strømforsyning fra usa enda jeg spurte om det var dual power så jeg fikk refundert 35 usd Klippet kabelen på trafo og tok på bananplugger. Passet på at den ble negativ i center slik om det skal være. Ut i fra det jeg ser skal den lades på 11.6v 150 mah. Den som fulgte med er 110 og var for svak så den nye som spektrum/jr har skal vær 150 mah. Venter nå på imax b6 laderen som jeg har bestilt. Jeg er ny på dette så jeg har bestilt balanserer, pitch gauge, rc verktøy, treningsunderstell...aaaaaaaalt..tror jeg Vurderer samtidig å kjøpe et fly fra hobbyking. De har 2 flotte og rimelige nybegynner cessna. Regner med jeg knuser de fort så ser ikke vitsen med å kjøpe e-flite apprentice eller super cub. Jeg tror jeg har blitt rc frelst hehe
                              I never crash, I just land really really fast

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X