Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade SR BNF?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade SR BNF?

    Jeg har googlet litt rundt om kring, men jeg finner ingen verdens ting, er det sånn at Blade SR finnes kun i RTF? Hvorfor føler jeg det da som om jeg ble prakka på en DX6i? Når neste heli i serien som det er naturlig for min del å oppgradere til, må jeg ha med en kontroll av noe skvip!

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

  • #2
    Stemmer at du må ha med HP6DSM'en ja.. Men den er jo bare jall og kan settes pent i hylla
    også kan du fortsette å bruke 6i'en.

    Noe annet valg har du i grunn ikke...
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Stemmer at du må ha med HP6DSM'en ja.. Men den er jo bare jall og kan settes pent i hylla
      også kan du fortsette å bruke 6i'en.

      Noe annet valg har du i grunn ikke...
      Jeg hater jall til å sette på hylla
      Finnes det noen andre alternativer i Blade SR-stil? Betaler jo 3-400,- ekstra for en kontroll som havner på hylla/søppla!

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        Originally posted by Thomaseh View Post
        Jeg hater jall til å sette på hylla
        Finnes det noen andre alternativer i Blade SR-stil? Betaler jo 3-400,- ekstra for en kontroll som havner på hylla/søppla!
        Jeg har også gått i den fella der, fikk med en Futaba T6ex radio, når jeg skal opp i størelse neste gang må jeg ha en med 7 kanaler.

        Du har jo masse bra i 400-450 serien Kds 450 carbon fiber kit har jeg bestilt meg 1600kr uten radio, den får du i kit og RTF og det er utrolig billige deler til den. Align T-rex har jo masse bra i alle størelser. Radior har jeg ikke peiling på, men her bruker alle Futaba.

        Comment


        • #5
          Her du lest denne? Her er hele artikkelen http://www.rchelicopterfun.com/blade-sr.html

          As several of my viewers have already mentioned in e-mails to me, the Blade 400 is a much better machine and set up correctly with tame values makes a much better trainer. It is easier to fly, more stable, easier to see, easier to work on, and just more adaptable than the SR. Physics will never change... The larger the machine, the easier they are to fly. I guess the best thing I can say about the Blade SR is it made me apreciate just how good the Blade 400 really is.

          Comment


          • #6
            Har sett på Blade 400 også ja, men da er neste problem, hvem i Norge selger?
            Og jeg har langt ifra samme balansen på Blade 400 som jeg har på Blade SR, jeg vil tro og mene at den dingsen som er under "proppellen" har noe med dette å gjøre, da denne ikke er på Blade 400, kan noen forøvrig fortelle meg hva det heter?
            Flybar det heter? Er det isåfall mulig å få en sånn på Blade 400? Jeg har kun erfaring utifra SIM på hvordan det er å fly

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #7
              www.smallsize.no har bra utvalg på blade. www.Hobby24.no har også litt på lager
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                www.smallsize.no har bra utvalg på blade. www.Hobby24.no har også litt på lager
                Utifra hva jeg har funnet ut, så selger også Blade 400 kun som RTF! Denne gangen med DX6i, noe jeg allerede har fra før av.... Så da skjønner jeg enda mindre hvorfor det føles ut som jeg har blitt prakka på noe jeg uansett får med ved å kjøpe et nytt (større) heli fra samme produsent. Jeg har ikke lyst/lov til å bruke flerfoldige tusen på noe jeg allerede har fra før av!

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thomaseh View Post
                  Har sett på Blade 400 også ja, men da er neste problem, hvem i Norge selger?
                  Og jeg har langt ifra samme balansen på Blade 400 som jeg har på Blade SR, jeg vil tro og mene at den dingsen som er under "proppellen" har noe med dette å gjøre, da denne ikke er på Blade 400, kan noen forøvrig fortelle meg hva det heter?
                  Flybar det heter? Er det isåfall mulig å få en sånn på Blade 400? Jeg har kun erfaring utifra SIM på hvordan det er å fly
                  Litt dumt å stenge tråden om du har flere spm?

                  Den dingsen under rotoren er normalt flybar ja, Blade 400 har flybar.

                  Siden du allerede har radio, kan du jo kanskje se på en Align T-rex450 combo, da får du jo alt du trenger bortsett fra mottaker, og det er ett fordømt bra heli i tillegg...
                  Jeg ville IKKE kjøpt Blade 400 om jeg skulle hatt ett heli i 450-klassen.
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #10
                    Får se hva som skjer. Høre og lese var ihvertfall ikke med vilje å stenge tråden. Vil legge ca. 3000,- i heli nummer 3

                    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Thomaseh View Post
                      Utifra hva jeg har funnet ut, så selger også Blade 400 kun som RTF! Denne gangen med DX6i, noe jeg allerede har fra før av.... Så da skjønner jeg enda mindre hvorfor det føles ut som jeg har blitt prakka på noe jeg uansett får med ved å kjøpe et nytt (større) heli fra samme produsent. Jeg har ikke lyst/lov til å bruke flerfoldige tusen på noe jeg allerede har fra før av!
                      Blade 400 kommer som Plug and play, bind and fly og RTF... Trust me, I sell them.

                      /Martin på Smallsize Lilletorget
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Razer View Post
                        Blade 400 kommer som Plug and play, bind and fly og RTF... Trust me, I sell them.

                        /Martin på Smallsize Lilletorget
                        Hehe, deg jeg prata med på tlf ja! Vente på lønning for fler batteri til 120SR og provisjonsutbetaling så kommer nok muligens en Blade 400, om jeg ikke finner på noe annet tull Kjøpte jo tross alt 1:1 bil idag også

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Thomaseh View Post
                          Har sett på Blade 400 også ja, men da er neste problem, hvem i Norge selger?
                          Og jeg har langt ifra samme balansen på Blade 400 som jeg har på Blade SR, jeg vil tro og mene at den dingsen som er under "proppellen" har noe med dette å gjøre, da denne ikke er på Blade 400, kan noen forøvrig fortelle meg hva det heter?
                          Flybar det heter? Er det isåfall mulig å få en sånn på Blade 400? Jeg har kun erfaring utifra SIM på hvordan det er å fly
                          Flybarless heter det Er for bedre 3d flyving tror jeg. Helikopter har rotor fly har propell LOL Den som sitter under rotoren heter flybar padle. Her har de Blade i Norge http://shop.smallsize.no/ Det er mange som bestiller fra utlandet, det går fint ikke noe problem. Jeg Skal kjøpe meg ett nytt heli nå KDS 450 Carbon fiber kit til 1600 kr uten radio det er knallbra og billig, men den må du kjøpe på en utenlandsk side, her ikke sett den i Norge. Jeg tenkte først på en Align T-rex 450, men blir litt for dyr. 6000+++ på elfun.no men den er kanllbra, helien sin Rols Royce Blade SR har egen motor for halerotorn det er noe dritt.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har ikke noe mot å handle i utlandet, men om jeg kan handle i Norge, vite at jeg har en forhandler i ryggen som vil hjelpe! Gjør jeg heller det Lagde et lite eksempel på hva jeg mener.

                            Som dere ser, Blade 400 har jeg enorme problemer med å hovre.
                            Blade SR hovrer jeg jo easy as hell, men forskjellen er om jeg drar høyre stikka til høyre og slipper, så retter den opp, det gjør ikke 400, skal det være sånn?

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Thomaseh View Post
                              Jeg har ikke noe mot å handle i utlandet, men om jeg kan handle i Norge, vite at jeg har en forhandler i ryggen som vil hjelpe! Gjør jeg heller det Lagde et lite eksempel på hva jeg mener.

                              Som dere ser, Blade 400 har jeg enorme problemer med å hovre.
                              Blade SR hovrer jeg jo easy as hell, men forskjellen er om jeg drar høyre stikka til høyre og slipper, så retter den opp, det gjør ikke 400, skal det være sånn?
                              Antar at det er 120 SR du mener...

                              120 SR, mSR, andre fastpitch-helikoptre og Coax-helikoptre er mer og mindre selvstabiliserende avhengig av type. Et Collective Pitch heli har et symmetrisk blad som har løft. Det er ingenting som prøver å holde denne rolig hengende under bladene. Den løfter, halerotoren dytter litt til siden, og du må hele tiden være kusk. Den vil dra den veien disken peker, så den krever MAAAAANGE timer trening for å holde perfekt stille.
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X