Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera V200D01 - Flyr skjevt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera V200D01 - Flyr skjevt

    Når jeg hovrer og har helliet i luften så er det som det ligger litt mot høyre. Det trekkes en tanke mot høyre.
    Hva er det jeg må stille på for å få balansert det?

    Jeg prøvde å stille litt mot venstre på kontrollen men det var uten særlig virkning.

    Ellers er det vanvittig stabilt. Det står helt stille i luften. Kan ta det i mot med hendene.

  • #2
    Det må ligge slik for å kompensere for thrusten fra halerotoren...
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      En kamerat jeg flyr med som har samme helikopter som meg og det er mye mer rett i forhold til mitt.

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Var ute å flydde i dag igjen. Det er så utrolig kjipt at det heller så mot høyre og jeg må bruke høyrespaken på kontrollen for å rette opp helikopteret hele tiden. Blir litt vanskeligere å fly da og kontrollere det som man vil.
          Men jeg har fått en liten skade på "main gear". Den snurrer litt ujevnt og er en liten skade i et par av hakkene, så hvis jeg får byttet ut det, vil det gjøre noe med at helikopteret heller mot høyre?

          Comment


          • #6
            Originally posted by acehigh View Post
            Var ute å flydde i dag igjen. Det er så utrolig kjipt at det heller så mot høyre og jeg må bruke høyrespaken på kontrollen for å rette opp helikopteret hele tiden. Blir litt vanskeligere å fly da og kontrollere det som man vil.
            Men jeg har fått en liten skade på "main gear". Den snurrer litt ujevnt og er en liten skade i et par av hakkene, så hvis jeg får byttet ut det, vil det gjøre noe med at helikopteret heller mot høyre?
            Ååååh, du mener at det TREKKER mot høyre.... Da må du rette opp swashplaten din, evt. trimme på radioen... Hoveddrevet har ingenting å si for det.
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Ja, korrekt. Trekker mot høyre.
              Rette opp swashplaten? Dette må du forklare nærmere.

              Comment


              • #8
                Gå inn her: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692 og registrer deg, så ser du videoene som heter CCPM setup 1 og 2, om du fortsatt lurer på noe, spør du igjen
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                Comment


                • #9
                  For å rette opp swashplaten, gjøres det kun på kontrollen?
                  Skjønte ikke helt dette.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by acehigh View Post
                    For å rette opp swashplaten, gjøres det kun på kontrollen?
                    Skjønte ikke helt dette.
                    Nå kjenner ikke jeg Waalkera, men normalt så justerer du så mye du kan på stagene mellom servo og swash, så tar du resten på sub-trim i radioen.
                    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X