Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hirobo 0412-933 UH-1B??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hirobo 0412-933 UH-1B??

    Heisann

    Er det noen av dere som kjenner denne modellen

    HIROBO 0412-933 IROQUOIS BELL UH-1B

    Det skal visstnok være en .30 motor i den.
    Her er en som har begynt å lage denne.
    Har utrolig lyst på en slik en til å stå på hylla til jeg får trent litt på helikopter.

    Men så kommer alle de teite spørsmålene.

    Kan denne bygges om til elektro og hvis det går, hva må man anskaffe?

    Det sies også at clutchen som følger med settet ikke er noe bra, dette aner jeg ingenting om. Kanskje den ikke trengs hvis det blir elektro av den? Eller hvilken del trenger man egentlig?

    Det påstås også at swashplate som følger med er dårlig. Samme her, dette aner jeg fortsatt ingenting om, men hva skulle man ha kjøpt istedetfor?

    Kan man "bare" bytte ut rotorhodet på denne? Slik at den blir mere skalariktig?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Hei!

    Jeg kjenner ikke denne spesifikke modellen, men har hatt flere Shuttler (helikopteret den er basert på). Hvis det er elektro du vil ha, så ville jeg heller ha kjøpt et elektrohelikopter og satt en UH-1B kropp på. Century lager det vil jeg tro.

    Når det gjelder dette helikopteret så er clutchen helt fin, så lenge den er av metall. Det er den på modellen han kjøpte iallefall. Men en bedre vifte er nok ikke dumt.

    Swashen er bare og bytte ut med en fra Shuttle ZXX eller lignende.

    Jeg hadde ikke villet bygge den om. Hadde heller satt inn en OS37 for litt ekstra power.

    Det er mulig du kan finne et scalahode til den. Men det vil nok begrense flyegenskapene en del.

    Det jeg vil anbefale er og følge med på rcmarked.no. Har sett flere sånne helikoptere til salgs der før. Hirobo har jo solgt disse siden 80 tallet.
    Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

    Comment


    • #3
      Er ikke glad i bensin / nitro, derfor elektro....

      Det som er så flott med denne er størrelsen. Veit jeg kan få kropp til T-Rex 500 og 450. men da må jeg vel bygge om hele halen? For på T-Rex'n så er halebommen ganske høy.

      Jo takker, jeg skal følge med litt på rcmarked.no og sjekke om noen har en til salgs.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X