Announcement

Collapse
No announcement yet.

CARBON Titan 450 6-CH 3D RC R/C Helicopter Align trex 450 RTF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CARBON Titan 450 6-CH 3D RC R/C Helicopter Align trex 450 RTF

    Noen som har erfaring med dette heliet??

    Det er vel en T-rex klone.
    Frode Øvreengen
    www.hbod.no

  • #2
    Selve heliet i seg selv ser greit ut men lær deg først som siste, det finnes ikke RTF heli når man har kommet til denne størrelsen.
    Det må settes opp for å fly ellers ender du opp med et ekkelt heli som aldri vil fly bra.

    Fellesnevneren for billige "RTF" heli er billig elektronikk og det lille man fikk sett av dette er billige servoer der haleservoen vil bliu første problemet.
    Som sagt sikkert ei greit heli men elektronikken vil du nok bytte etterhvert.
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #3
      Perpyro har helt rett, ingenting er gratis der. Du må til og stille inn uansett, og du bør gjøre det med jevne mellomrom også (i det minste sjekke at alt sitter / snurrer fint som det skal).
      Jeg kan anbefale CopterX 450 (Trex450 kopi) eller Trex 450. Kvaliteten til CopterX har tatt seg veldig bra opp iløpet av et par år, og de leverer nå ganske grei kvalitet til en billig penge. (Det er for øvrig også 100% delekompatibelt med Trex450, hvis du absolutt vil kjøpe Align deler). Nå skal det nevnes at Trex er en del dyrere enn CopterX.

      Jeg har et CopterX450 V3 PRO til salgs hvis du er interessert, se annonse under:



      Det kan absolutt anbefales. Jeg har test flydd heliet for KY Models, og er nå ferdig med det. Det flyr veldig bra, og jeg fant ingen "kinks" på det (flydd 4 batterier). Det skal selges pga kjøp av Formel 1 RC bil.

      Mvh,
      Anders
      Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
      Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
      BSD 904T (basher bil)

      Comment


      • #4
        Copterx er helt greit, det kan jeg skrive under på for det var det jeg startet med.
        Elektronikken derfra er så som så men selve heliet helt kurant og som Ramå skriver 100% kompatibelt med Align Trex 450.
        Enkeltre cx deler er faktisk bedre en originalen, haleblokka som haleboomen sitter i samt servo festene til haleservoen.
        Swashen til CX 450 SE V2 er faktisk bedre en tilsvarende align.
        Heldigvis har dette blitt bedre med Sport og Pro fra Align.

        Cx V3 Pro som Ramå selger har faktisk fordelen av å være en Pro kloning men med beltedrift på halen som er en fordel når man er nybegynner.
        Espen Andersen (`75)

        Comment


        • #5
          Kinks

          Jeg kom på at jeg fant en liten "kink" på helikopteret når jeg bygget det. Tail Boom Block klemte ikke skikkelig på bommen, man kunne dra den ut forhånd faktisk.

          Men løsningen på problemet er såre enkel: jeg har bare boret hull gjennom blokka og bommen, og satt en self tapping skrue igjennom. Så nå er bommen og blokka "pinned down". Nå rikker den seg ikke

          Hva elektronikken angår, så har Perpyro helt rett, det er ikke i verdensklasse. Men den gjør nytten sin ganske godt, motoren pakker nok punch. Og med Torque Tube så trekker motoren mindre strøm, og klarer å gi litt mer "oomph" enn med haledrift. Gyroen klarer nok ikke hard 3D flyging, men det har jeg ikke holdt på med heller.
          Når man har en del titalls batteri pakker i lufta, kan man tenkte på å oppgradere elektronikken
          Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
          Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
          BSD 904T (basher bil)

          Comment


          • #6
            Høres ut som din Cx modell har samme problem med haleblokka som Align SE V2 der blokka ikke klemmer godt nok rundt boomen.
            Min Xc derimot kan ikkje klemmes helt sammen og klemmer derfor halen helt fast.
            Problemet kan enkelt løses ved å slipe ned delene til haleblokka der de møtes når den er skrudd sammen.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              Det kunne også fungert ja. Det samme problemet var visst på Trex 450 PRO også.

              Men ellers er jeg veldig fornøyd med helikopteret. Det var på tide at de hadde ikke-justerbare blade grip ball links synes jeg, da blir fiksing av trackingen av bladene en hel del enklere. Jeg er også veldig fornøyd med servo plasseringen, slik de står nå blir både elev og aileron servoene stående like høyt, slik at linkene blir like lange
              Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
              Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
              BSD 904T (basher bil)

              Comment


              • #8
                Åja du foretrekker faste linker, selv liker jeg de justerbare for da kan jeg sette opp hodet med de delene jeg vil.
                Har gradvis oppgradert hodet mitt til Pro og bruker fremdeles V2 seesaw og under slike gradvise oppgraderinger er justerbare linker gull værdt.
                Har brukt modda V2 hovedakslinger også og da passer heller ikke de faste linkene.
                Til et Pro hode på et Pro helikopter er sikkert faste linker fint men når man modder og blander deler etter eget forgodtbefinnende fungerer det ikke.
                Espen Andersen (`75)

                Comment


                • #9
                  Ah, men da så, da er er jeg helt enig med deg. På V2 hodet var det kun justerbare linker som fungerte. Nå skal det sies at jeg var litt heldig med min V2, da jeg traff ganske bra med linkene, og hadde grei tracking "from the get-go"

                  Men på V3 PRO så er de solide linkene gull verdt. Det blir mye greiere å justere trackingen slik. Hvis du bruker det lille ekstra med tid når du bygger helikopteret, så vil du ikke en gang trenge å justere på de.
                  Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                  Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                  BSD 904T (basher bil)

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X