Announcement

Collapse
No announcement yet.

helt helt helt fersk :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • helt helt helt fersk :)

    har ett nine eagles v2 pro som jeg prøver meg litt med, men jeg sliter litt med å få kontroll på denna doningen.. har vært borte i rc en del før, men heli er nytt for meg..
    noen tips om hvordan jeg lettest kan lære meg å fly uten knall og fall ?

    har en plass med ok areale (fabrikkhall) om det er egnet ??

  • #2
    Originally posted by jokke88 View Post
    har ett nine eagles v2 pro som jeg prøver meg litt med, men jeg sliter litt med å få kontroll på denna doningen.. har vært borte i rc en del før, men heli er nytt for meg..
    noen tips om hvordan jeg lettest kan lære meg å fly uten knall og fall ?

    har en plass med ok areale (fabrikkhall) om det er egnet ??

    Simulator kan absolutt hjelpe, men prøv og få heliet litt opp av bakken... da får du ikke så masse turbulens.. (20-30 cm i første omgang)
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      ok får prøve meg litt fram, jeg sliter med og holde det i ro i en høyde også.. men alt må vel læres...

      Comment


      • #4
        Originally posted by jokke88 View Post
        ok får prøve meg litt fram, jeg sliter med og holde det i ro i en høyde også.. men alt må vel læres...
        holde det i ro på hvilken måte ? Heliet skal ikke direkte fly noen vei om du bare letter det opp (litt bevegelse vil det ha, men ikke slikt at det bare går en vei... da må du bruke trim for og rette det opp slikt at det blir stabilt)


        Jeg flyr nå min Blade mSR inni stua her uten problemer, Og kan ikke si det er en stor stue heller
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          hehe, som sagt så er jeg veldig fersk... men jeg får prøve meg fram, det har en tendens til og bevege seg i en rettning når jeg letter. men jeg har ikke stilt skikkelig inn trimmen, har prøvd men helikopteret vil ikke stå stille så jeg får gjort det hvordan kan jeg stille inn trim på best mulig måte ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by jokke88 View Post
            hehe, som sagt så er jeg veldig fersk... men jeg får prøve meg fram, det har en tendens til og bevege seg i en rettning når jeg letter. men jeg har ikke stilt skikkelig inn trimmen, har prøvd men helikopteret vil ikke stå stille så jeg får gjort det hvordan kan jeg stille inn trim på best mulig måte ?
            prøv og trimme litt imot på bakken før du tar av, bare 1-2 hakk om gangen og se om det hjelper på... siste fin instillinger må du nesten ta i luften.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              må nesten bare prøve meg fram altså? har prøvd og la det nesten ta av, og stille etter hvordan det beveger seg bortover gulvet. er det det du mener ?

              Comment


              • #8
                Originally posted by jokke88 View Post
                må nesten bare prøve meg fram altså? har prøvd og la det nesten ta av, og stille etter hvordan det beveger seg bortover gulvet. er det det du mener ?
                Nei det vil nok gi ett lite kast på seg på bakken pga turbulens osv... Prøv og ta opp i lufta du og se hva vei det går... og juster da om nødvendig før du letter igjen.

                (Du må jo seff prøve og kompensere med fjernkontrollen og se om du får kontroll over heliet... da vil du også se hva trim du trenger og justere på.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  har en lang vei før jeg er fly klar merket jeg plutselig skulle kanskje holdt meg til bilen.... får gjøre så godt jeg kan så kommer det seg opp i lufta

                  kjekt at folk gidder å hjelpe en stakar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jokke88 View Post
                    har en lang vei før jeg er fly klar merket jeg plutselig skulle kanskje holdt meg til bilen.... får gjøre så godt jeg kan så kommer det seg opp i lufta

                    kjekt at folk gidder å hjelpe en stakar
                    Begynte selv med en Blade mSR (samme størrelse) nå på nyåret... Og klarer meg bedre nå enn før Trening trening og mer trening så går det bra
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      Da er jeg noen deler fattigere og har sett at stua jeg prøver å fly i er for liten.. det kommer til og ende med mer enn bare ett skadet heli om jeg fortsetter
                      er det noen i ålesund - ørsta - volda området som kanskje er litt mer erfarne som kunne tenke seg å holde ett lite fly kurs eller noe ? kan hende det hadde hjulpet litt, jeg føler jeg sliter bare med og stille inn heli uten at jeg stresser som juling med og få holdt kontroll på doningen i lufta. (kanskje bare jeg som er amatør enda )

                      har kjøpt ett E-sky belt cp v2, da jeg fikk høre at det er lettere og fly litt større modeller...

                      noen som har lyst til og hjelpe / tipse ?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jokke88 View Post
                        Da er jeg noen deler fattigere og har sett at stua jeg prøver å fly i er for liten.. det kommer til og ende med mer enn bare ett skadet heli om jeg fortsetter
                        er det noen i ålesund - ørsta - volda området som kanskje er litt mer erfarne som kunne tenke seg å holde ett lite fly kurs eller noe ? kan hende det hadde hjulpet litt, jeg føler jeg sliter bare med og stille inn heli uten at jeg stresser som juling med og få holdt kontroll på doningen i lufta. (kanskje bare jeg som er amatør enda )

                        har kjøpt ett E-sky belt cp v2, da jeg fikk høre at det er lettere og fly litt større modeller...

                        noen som har lyst til og hjelpe / tipse ?
                        Tror jeg kan si at Belt CP v2 er ikke noe lett heli og fly, tror nok at ett T-rex 450-500 (evnt HK500) er lettere og fly, Har selv flydd Belt CP både RL og i simulator... og den er noe nervøs av seg i forhold til diverse andre i samme størrelse.

                        Selv sitter jeg og setter opp en handleliste for ett HK500 som jeg vil bygge opp (bestiller alt fra hobbyking.com) Men skal kjøre en Align servo på halen for og få grei stabilitet.

                        Prisen jeg har kommet frem til for ett HK500 blir ca 2000 kr + evnt radio utstyr (noe jeg har fra før av)
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #13
                          Det som er VELDIG viktig med dette helikopteret er at når du putter batteriet i, MÅ det stå 100% rett og 100% i ro for at gyroen skal initialisere seg rett. En annen ting du sikkert vet er at om du trykker ned høyrestikka får du enten en hallmåne eller hel måne i displayet ditt. Snilt eller litt mindre snilt. Husker ikke hvilken som var hva, men mener når det er to hallmåner som lyser som en runding er det "hissigst".

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jokke88 View Post
                            har kjøpt ett E-sky belt cp v2, da jeg fikk høre at det er lettere og fly litt større modeller...

                            noen som har lyst til og hjelpe / tipse ?
                            Dessverre har du gått i en felle alt for mange nye gjør. Nemlig å kjøpe uten å spørre noen her. Du får en Trex 450 Klone for samme pris og det flyr mye mye bedre enn CP V2. Men for all del, du får det nok sikkert i lufta. Jeg flytter forøvrig til Fosnavåg til sommeren, og er der helt sikkert i påska også, så om du ikke har fått det i lufta og trenger litt starthjelp kan jeg hjelpe deg da.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X