Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første 6 kanalers helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første 6 kanalers helikopter

    Hei!
    Jeg har i en periode terrorisert fruen og potteplantene i stua med et Nine Eagles BRAVO III Coax helikopter. Jeg ønsker nå å kjøpe et 6 kanalers helikopter som kan brukes ute. Ser at det er kommet med en del anbefalinger på forumet tidligere på diverse modeller, men har ikke greid helt å få tak i hva som kan være aktuelle modeller for meg.

    Mine kriterier i prioritert rekkefølge er :
    Enklest mulig å fly
    Bra tilgang på ”billige” deler
    Pris

    Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt med dette

    Mvh
    Henrikls

  • #2
    T-rex 450 er nok det mest lettflydde 6-kanalers heliet du finner i forhold til pris.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Jo større helikopteret er, jo enklere er det og fly. Jeg lærte selv og fly på Hirobo Shuttle. Det er et 30 helikopter. I dag er det ikke stort og velge mellom i 30 klassen. 50 har tatt over. Dette er i utgangspunktet den gamle 46 klassen (som var 30 helikoptere med 46 motor, lengre halebom og 5 cm lengre blader) som man nå har satt 50 og senere 55 motorer i. Align kaller størrelsen 600 (60cm blader). Disse helikopterene er, og har alltid vært de ideelle nybegynnerhelikopterene. De mindere er etter min mening artige kuriositeter man kan ha vedsidenav.

      Man vil lære mye fortere med et 50 helikopter da det jo er mye enklere og fly. Selvfølgelig kan det koste litt mer, men helikoptergrenen har litt høyere inngangsbilett en enkelte andre. Men det er til gjengjeld lavere driftskostnader enn foreksempel modellbil. Det kjekke med og kjøpe noe ordentlig utstyr med en gang er jo at man får mye mer glede av det, samt at man kan få solgt det igjen om det skulle bli ønskelig.

      Kjøp noe skikkelig med en gang! Handler du brukt behøver det ikke være dyrere enn en innemodell engang.
      Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

      Comment


      • #4
        Originally posted by henrikls View Post

        Mine kriterier i prioritert rekkefølge er :
        Enklest mulig å fly
        Bra tilgang på ”billige” deler
        Pris

        Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt med dette

        Mvh
        Henrikls


        Jeg har nå blade400 og blade-sr (og msr og 120). Hadde tidligere en trex450.

        Blade400: Billig og ferdig bygget. Min var mer eller mindre perfekt ut av esken. Grei tilgang på deler.

        BladeSR: Enda billigere, mindre og vanskeligere å fly.


        Personlig bruker jeg faktisk BladeSR mest, enkel å ta med, kraftig nok for meg og enkel å skru på. MEN den har nok av bakdeler også

        Comment


        • #5
          30 sizen lever i beste vellgående og har fått en liten renesanse med Trex 550.
          Logo 500 er også et 30 size heli om det var interresant.
          Men Trex 450 er heller ikke noe dumt heli for det er mange som har det så det er alltid hjelp og få samt at deletilgangen er meget bra.
          Kvalitetsmessig er det heller ikke så værst så er det penger det står i så er Trex 450 en godt start samt at du kan vokse med den.
          Espen Andersen (`75)

          Comment


          • #6
            Hei,

            Jeg har et CopterX 450 V3 PRO til salgs. Det er lett flydd, har veldig bra deletilgang, og er 100% delekompatibelt med Trex450. Men nå har faktisk CopterX sine deler blitt veldig bra i kvalitet med tiden, så du trenger ikke nødvendigvis kjøpe Trex deler.

            Helikopteret flyr veldig fint, og har aldri vært kræsjet. Hvis du er interessert, se full annonse under:



            Mvh,
            Anders
            Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
            Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
            BSD 904T (basher bil)

            Comment


            • #7
              Takk for mange bra svar
              Tror jeg går for et større brukt helikopter.
              Noe man bør sjekke spesielt nøye ved kjøp av brukt utstyr?

              mvh
              Henrik

              Comment


              • #8
                Brukt

                Det beste er selvfølgelig hvis du selv har muligheten til å ta turen bort og se på helikopteret som selges. Hvis det ikke lar seg gjøre, bør du be om så bra bilder som mulig, og se etter mulige krasj skader. (selv om de sier at helikopteret aldri har vært i bakken, så trenger det ikke være sant). Hvis ønskelig kan du også spør om å få se en film av helikopteret airborne, og se at det flyr skikkelig.
                Du kan også spørre om helikopteret er ferdig oppsatt, eller om det trengs litt "tweaking" før det flyr optimalt.
                For øvrig kan du også sjekke opp hva ny pris på helikopteret er, i forhold til prisen som selger vil ha.

                Lykke til

                Mvh,
                Anders
                Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                BSD 904T (basher bil)

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X