Announcement

Collapse
No announcement yet.

takeoff for nuoobes..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • takeoff for nuoobes..

    jeg har sett litt på filmer osv på youtuben, og der ser jeg at folk letter uten at det skjer så mye annet enn at heli flyr rett opp. jeg prøver samme greia, men ser at jeg får en turbulent start før jeg kommer opp i lufta... hvorfor ? ?
    heli jeg bruker er E-sky belt cp.

  • #2
    Det er det nok minst en av tre grunner til:

    1: Belt CP er rett og slett ikke stabilt nok.
    2: Du er ikke rask nok til å lette.
    3: Du er ikke flink nok.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      jeg er kanskje ikke verdens flinkeste til å kjøre.. men jeg skjønner ikke helt denna trimme greia... det er ikke lett å trimme ett heli som ikke kommer seg opp

      ellers er jeg meget fornøyd

      Comment


      • #4
        Nei, det er ikke lett å trimme heli, men prøv å se om det stadig trekker en bestemt retning og trim bort fra det.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Ta også en titt på det som heter ground effect
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Man trimmer ikke et heli, man setter det mekanisk opp slik at alle utslag er korrekt mekanisk.
            Dvs. at ved setter collectiv stikke har du 0 grader pitch og swashen står i vater.
            Ved høy stikke hart du 11 grader positiv pitch og swash i vater og ved lav stikke har du 11 grader negativ pitch og swash i vater.
            Ved senter stikke skal også øvre og nedre mikserarmer stå i i senter posisjon for gjør de ikke det vil du på igjevnen utslag i topp og bunn.
            Litt hjelp til oppsett av rotorhode finner du her http://video.helifreak.com/?subpath=...CPM_Part_1.wmv og her http://video.helifreak.com/?subpath=...CPM_Part_2.wmv

            Det handler om hvordan sette opp Trex 450 rotorhode så alt er ikke likt med ditt hode men prinsippet er det samme.
            Espen Andersen (`75)

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X