Announcement

Collapse
No announcement yet.

CopterX 500 haleproblemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CopterX 500 haleproblemer

    Har hatt en CX500 ei stund nå men har hatt mye problemer med halerotoren. Tyder på at det er mye vibrasjoner og har sikkert revet i stykker 3-4 driv-tannhjul. De siste to gangene er det selve rotoren som har gått i stykker. I dag "eksploderte" hele halerotoren mens jeg hovret det en halvmeter over bakken og det ene rotorbladet traff meg i låret og lagde et solid blåmerke, selv om jeg stod 5-6 meter unna. Kunne vært et øye... Har byttet samtlige deler i halen flere ganger men det blir ikke bedre. Hva gjør jeg galt her? Kan det være gyroen som er for "stram"? Har flydd det en god del ganger og det flyr fint og dette skjer egentlig helt uten forvarsel. Gidder ikke reparere det før jeg veit hva som er problemet.

    Har et CX450 også og dette har funket perfekt.

  • #2
    kan beror på mye , skev axel til hale blad , vilken motor og pinion har du , har lest nånstads att man skall ikke har för högt HS huske ikke vilken motor det var men på den så var anbefalt 5s batteri eller en 11 pinion på 6s
    Goblin 700 ; Atom 6HV ; Trex 500 ; Trex 450pro ; DX8 , DX7 ;

    Comment


    • #3
      Originally posted by henrik_i View Post
      Har hatt en CX500 ei stund nå men har hatt mye problemer med halerotoren. Tyder på at det er mye vibrasjoner og har sikkert revet i stykker 3-4 driv-tannhjul. De siste to gangene er det selve rotoren som har gått i stykker. I dag "eksploderte" hele halerotoren mens jeg hovret det en halvmeter over bakken og det ene rotorbladet traff meg i låret og lagde et solid blåmerke, selv om jeg stod 5-6 meter unna. Kunne vært et øye... Har byttet samtlige deler i halen flere ganger men det blir ikke bedre. Hva gjør jeg galt her? Kan det være gyroen som er for "stram"? Har flydd det en god del ganger og det flyr fint og dette skjer egentlig helt uten forvarsel. Gidder ikke reparere det før jeg veit hva som er problemet.

      Har et CX450 også og dette har funket perfekt.
      Det er nok ikke gyroen, hvis du har for høy gain så vil halen vobble. Har du sjekket at ikke akslingen til tourqe drev er skjev og har kast i seg. Sjekk også lageren til tourqe drevene dine, mulig de er dårlige.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X