Announcement

Collapse
No announcement yet.

Copter X 450 eller vente på Blade 450?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En vanlig servo for 450 er Futaba S9257 eller Align DS520 men Futaba S9254 fungerer også om servoen er bommontert.
    Sistnevnte er overkill men du vil aldri ha problemer med at haleservoen ikke er kjapp nok eller for svak.
    Jeg vet ikke hva du forventer av ESCen men skal du ha billig ESC i Norge ville jeg gått for denne http://helihobby.no/product_info.php...roducts_id=213 eller for å være presis så har jeg benyttet denne i 2 år inntil jeg ønsket meg 3100+ med headspead for da måtte det ESC med governor til for å ikke få for mye turtall med 4S oppsett.
    En god ESC er denne http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...artno=PHICE50A
    Med denne kan du med castle link sette opp 3 forskjellige governor turtall men du må prøve deg fram selv for å få governoren til å fungere optimalt samt at du må legge inn timinger og annet selv som kan føre deg på ville veier om du ikke vet hva du holder på med.
    Den dyreste og beste ESCen derimot er denne http://www.readyheli.com/Kontronik-K...C_p_37967.html
    Den har en governor som bare virker og du slipper å tenke på timinger og annet, den rett og slett bare fungerer.
    Espen Andersen (`75)

Comment

Originally posted by Perpyro View Post
      En vanlig servo for 450 er Futaba S9257 eller Align DS520 men Futaba S9254 fungerer også om servoen er bommontert.
      Sistnevnte er overkill men du vil aldri ha problemer med at haleservoen ikke er kjapp nok eller for svak.
      Jeg vet ikke hva du forventer av ESCen men skal du ha billig ESC i Norge ville jeg gått for denne http://helihobby.no/product_info.php...roducts_id=213 eller for å være presis så har jeg benyttet denne i 2 år inntil jeg ønsket meg 3100+ med headspead for da måtte det ESC med governor til for å ikke få for mye turtall med 4S oppsett.
      En god ESC er denne http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...artno=PHICE50A
      Med denne kan du med castle link sette opp 3 forskjellige governor turtall men du må prøve deg fram selv for å få governoren til å fungere optimalt samt at du må legge inn timinger og annet selv som kan føre deg på ville veier om du ikke vet hva du holder på med.
      Den dyreste og beste ESCen derimot er denne http://www.readyheli.com/Kontronik-K...C_p_37967.html
      Den har en governor som bare virker og du slipper å tenke på timinger og annet, den rett og slett bare fungerer.
      Må flire litt ^^ Du hadde ikke vært den beste selgeren
      Men uansett, takk for tips Jeg røyk på 3 servoer til swash (det det heter?)
      Fikk også et fint overslag på hva jeg mangler, og litt forskjellige valg også fra smallsize bak slottet.
      Hvor stor motor burde jeg gå for? kV altså.
      Jeg kommer til å kjøre 3S oppsett, da det er det jeg har tilgjengelig

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

Men nå skal jo heller ikke Perpyro selge deg noe, men derimot hjelpe deg med hva du skal kjøpe....
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Glemte vel å fortelle at når jeg nevnte servo så var dte haleservo jeg snakket om.
          Syklisk har jeg faktisk Align DS410M på mitt heli og jeg har brukt de i 1 1/2 år.
          En utskjelt servo som har skapt trøbbel for en del men problemene i de fleste tilfellene bunner i at servohuset kommer i bend når servoen skrues fast i ramma og dermed går tregt.
          En gammel vinner er Hitec HS65MG som er analog og den digitale versjonen Hitec HS-5065.
          Espen Andersen (`75)

Comment

Originally posted by roadrune View Post
            Men nå skal jo heller ikke Perpyro selge deg noe, men derimot hjelpe deg med hva du skal kjøpe....
            Nei, det har du rett i, men alternativene og måten det var lagt fram på.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Comment

Hadde jeg jeg på det sterkeste anbefalt S9254 uten noen form for forbehold hadde jeg blitt slaktet av de andre erfarne helipilotene her på forumet for dette er en haleservo beregnet for 600 size heli og er skjeldent brukt på en 450.
              Dessuten er denne servoen 25g tyngere en de andre 2 alternativene som igjen gjør at du enten må flytte batteriet lengere frem eller bruke tyngere batterier.
              Altså ikke en ideel løsning om målet er en lett og kvikk 3D maskin.
              Min 450 er konvertert til 4S oppsett og jeg flyr med 4S 2150/2200mAh pakker som er litt yngere en tilsvarende 3S pakker som igjen gjør at heliet er tungt.
              Dette er da kompensert med mere kraft tiljengelig i oppsettet og maks collectiv pitch jeg kan få ut av hodet som gjør heliet ganske kvikt men fremdeles tungt.
              Den ekstra vekten har dåg en fordel og det er at det tåler vind en mule bedre.

Skal man anbefale noen hjelp på et forum burde man ta med alle faktorene.
              Espen Andersen (`75)

Comment

Hadde jeg jeg på det sterkeste anbefalt S9254 uten noen form for forbehold hadde jeg blitt slaktet av de andre erfarne helipilotene her på forumet for dette er en haleservo beregnet for 600 size heli og er skjeldent brukt på en 450.
                Dessuten er denne servoen 25g tyngere en de andre 2 alternativene som igjen gjør at du enten må flytte batteriet lengere frem eller bruke tyngere batterier.
                Altså ikke en ideel løsning om målet er en lett og kvikk 3D maskin.
                Min 450 er konvertert til 4S oppsett og jeg flyr med 4S 2150/2200mAh pakker som er litt yngere en tilsvarende 3S pakker som igjen gjør at heliet er tungt.
                Dette er da kompensert med mere kraft tiljengelig i oppsettet og maks collectiv pitch jeg kan få ut av hodet som gjør heliet ganske kvikt men fremdeles tungt.
                Den ekstra vekten har dåg en fordel og det er at det tåler vind en mule bedre.

Skal man anbefale noen hjelp på et forum burde man ta med alle faktorene.
                Og igjen må jeg takke å bukke så mye for svarene Pakken min står atm. med:
                Sendingen er til importvurdering
                09.03.2011 20:06, 2061 GARDERMOEN

Så i min drømmetenking har jeg den her imorgen
                Har kjøpt cyclic servoer, så jeg får bygd det sammen, fikk et tips om en billiggyro fra smallsize bak slottet. Går nok for den i førsteomgang.
                Med motor så er jeg litt usikker igjen, han hadde 3 å anbefale: Blade 400, Blade 400 upgrade og T-rex 450 originalmotor, hva tror dere? I ren ytelse så er 400 upgrade motoren den kraftigste, men hva er best for en noob?

Comment

Nå vet jeg ikke speck på Blade 400 upgrade motoren men Align 450 Sport og Pro som er modellene som selges i dag kommer med Align 450M motor med 3500KV og er på rundt 400W.
                  En ganske så sprek motor i følge de som har prøvd den.
                  Ulempen med denne er at den har 3,5mm aksling som gjør at du må kjøpe Align drev til den mens de aller fleste andre motorer i samme størrelsen bruker 3,17mm aksling som det er plenti og nok drev å få tak i.

Min første motor var en CopterX motor som ikke overlevde den første krasjen fordi motorakslingen bøydes.
                  Dette var da en ganske svak motor og blei byttet i en Align 430XL motor som på det tidspunktet var toppmotoren til Align.
                  Det var en passe motor og starte med og gav tilstrekkelig kraft til å lære både hovring og enkel akrobatikk med.
                  Nå er den 450M motoren kraftigere en den gamle 430XL motoren så den vil nok innfri til forventingene og ha nok kraft i lang tid fremover.
                  Last edited by Perpyro; 9 March 2011, 21:51.
                  Espen Andersen (`75)

Comment

Brushless 420 Helicopter Motor, 3800Kv mener jeg er upgrade motoren til Blade 400.
                    KM 401 Gyro (400/500 Size Heli) - fikk jeg anbefalt som en grei gyro, kopi av Futaba sin, er den OK?

Comment

Jeg ville ikke kjøpt den motoren for de skriver ikke speck på den annet en KV samtidig som den er fysisk mindre en typiske motorer for trex 450.
                      En slik kombinasjon bruker å være skummel.
                      Gyroen kjenner jeg ikke til men med tanke på at den originale GY401 har sine begrensninger vil nok en billig piezo kloning ikke være bedre men snarere tværdt i mot.
                      Espen Andersen (`75)

Comment

Jeg ville ikke kjøpt den motoren for de skriver ikke speck på den annet en KV samtidig som den er fysisk mindre en typiske motorer for trex 450.
                        En slik kombinasjon bruker å være skummel.
                        Gyroen kjenner jeg ikke til men med tanke på at den originale GY401 har sine begrensninger vil nok en billig piezo kloning ikke være bedre men snarere tværdt i mot.
                        Endte opp med å kjøpe trex motoren, KY401 Gyro, Align 35A ESC. Fikk henta ut helikopteret fra posten, så var det bare å forstå noe av dette da.... En liten forskjell fra Tamiya biler gitt

Comment

Da var jeg ferdig med å bygge, vet ikke helt hva jeg skal si, jeg syntes det hele føles skrøpelig (kan være fordi det er jeg som har bygget). Har igjen å sette i elektronikken, og få alt til å stemme Jeg sitter med en følelse av at alt er litt halveis, men det er vel kanskje sånn med kinakopier. Jeg satt hele tiden å tenkte, hvorfor i helvete kjøpte jeg ikke ferdig bygd? Hvorav madammen i huset minnte meg på at med en gang jeg kræsjer, så vet du hvordan du skal bygge det opp igjen. Det er jo forsåvidt greit nok, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke lærte store greiene utav å bygge det, jeg lærte meg å ha tålmodighet......

Comment

Originally posted by Thomaseh View Post
                            Det er jo forsåvidt greit nok, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke lærte store greiene utav å bygge det, jeg lærte meg å ha tålmodighet......
                            Men når du nå krasjer, så er det jo håp for at du husker hva som sitter hvor vøtt
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by Razer View Post
                              Men når du nå krasjer, så er det jo håp for at du husker hva som sitter hvor vøtt
                              Ja det er jo lov til å drømme xD
                              Må nok innom smallsize å få handlet siste delene som jeg faen ikke får til å passe:
                              -ballene som sitter på servoene som skal kobles til de andre duppedittene (i mangel på bedre ord)
                              -tips og ufattelig mye triks for hvordan å få installert motoren, når ledningene er så stive og korte at det ikke er mulig :P Spørs om jeg ikke må få byttet den motoren, da den ser ut som har liggi der en god god stund Ledningene er så sprø at de nesten knekker.

Comment

Gratulerer med ferdigbygget!
                                Blandt helikopter er Trex en liten tanks med godt dimensjonerte deler.
                                Mulig det virker skrøpelig sammenlignet med biler men dette skal tross alt fly rundt i lufta.
                                Motorkablene er som du har mærket stive men om du varmer de litt opp blir de enklere å bøye til.
                                Du kan også slipe bort skarpe kanter på motorbrettet slik at ledningene ikke ligger å presser moto noen skarpe kanter.
                                Scorpion motoren jeg bruker har samme problemet men jeg slipte kantene bort fra motorbrette med dremmel og skrudde motoren fast.
                                Ledningene føyer seg når du strammer til.

Høres ut som du skulle hatt en link tang, noe smallsize har.
                                Espen Andersen (`75)

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X