Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpsråd til en noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpsråd til en noob

    Hei,

    Kan begynne med at jeg er helt fersk i dette gamet. Dvs, jeg er på utkikk etter mitt første helikopter. Det jeg allerede har er en DX6i og Phoenix Flight Sim.

    Når det gjelder helikopter ser jeg etter noe som passer nybegynnere, samtidig som at det bør være noe jeg kan gro inn i. Altså at jeg ikke må behøve å se etter et nytt helikopter så fort jeg er forbi "hover" stadiet. Dette henger også sammen med at økonomi spiller en rolle. Jeg ønsker ikke å la være å fly av frykt for å blakke meg helt pga innkjøp av dyre deler og reparasjoner.

    Så...alternativene jeg sitter med nå er å enten vente på Blade 450, eller kjøpe en brukt T-Rex 450. Fornuftig?

    Ved et eventuelt bruktkjøp av en T-Rex 450, hva bør jeg såfall se etter eller passe på? Og hva bør prisen ligge på ca?

    Takker for alle tips og hjelp på veien!

  • #2
    Gå for T-rex, se etter god elektronikk, spesielt gyro, og det er kjøpers marked nå, så du finner nok en billig og bra på www.rcmarked.no
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Takk for råd.

      Hmm, nå ser det plutselig ut til at det står mellom Blade 450 og T-Rex Sport super combo fra butikk.

      Regner med at Blade'n kommer på ca 2500,-? Mens T-Rex blir vel ca 3500,- + batteri + lader + mottaker. Hva må man regne med å legge ut for disse tingene egentlig?

      Comment


      • #4
        Originally posted by mge View Post
        Takk for råd.

        Hmm, nå ser det plutselig ut til at det står mellom Blade 450 og T-Rex Sport super combo fra butikk.

        Regner med at Blade'n kommer på ca 2500,-? Mens T-Rex blir vel ca 3500,- + batteri + lader + mottaker. Hva må man regne med å legge ut for disse tingene egentlig?
        Lader ligger på alt fra 500 til 2-3000 kommer ann på hva behovet er, Du klarer fint og dekke ditt behov ved 500...

        Batterier kommer også ann på hva heli du velger, alt fra 200 og oppover pr stk.
        Mottaker ca 450 for en AR6110 (holder fint til heli)

        Ved Blade 450 er alt dette inkludert, Men annbefaler og bytte ut laderen til en bedre (f.eks den til rundt 500 kr)
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Takk for det Kjetil.

          Ser ut til at 3s 2200ah type batterier anbefales. Noen merker som er bedre enn andre? Og er det noe konkret lader som anbefales? Prøver å lese meg opp så mye som mulig, men blir en del spørsmål likevel.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mge View Post
            Takk for det Kjetil.

            Ser ut til at 3s 2200ah type batterier anbefales. Noen merker som er bedre enn andre? Og er det noe konkret lader som anbefales? Prøver å lese meg opp så mye som mulig, men blir en del spørsmål likevel.
            Spørsmål blir det alltid

            Er jo klart at noen batterier er bedre enn andre, Det kommer litt ann på behovet og kravene dine, Samt lommeboka.

            Noen synes Hobbyking.com batteriene fungerer, Andre vil ha Hyperion eller kanskje Maxamp batterier osv.
            Hva batteri som annbefales til Heli er jeg litt usikker på, Men Align har jo også originale batterier...

            Når det gjelder ladere, Så er det jo masse og velge mellom, Noen med innebygget 230v strømforsyning, Mens andre må ha en seperat strømforsyning.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X