Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med helikopteret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem med helikopteret.

    jeg har et problem med mitt Protech helixx 47G.

    når jeg skal lette med den bare snurrer den rundt og rundt, jo mer gass jo fortere snurrer den. finner ikke ut av hva som kan være feil.
    snurrer mot høyre.

    håper noen her har litt tips.

    Last edited by rogerbakken; 27 March 2011, 17:34.

  • #2
    Det høres ut som om gyroen din må reverseres.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      er ikke så inne i de fagsråka ennå

      åssen gjør jeg det da?

      Comment


      • #4
        vilken gyro bruker du
        Goblin 700 ; Atom 6HV ; Trex 500 ; Trex 450pro ; DX8 , DX7 ;

        Comment


        • #5
          Skudd i mørket: Bruksanvisning?

          Comment


          • #6
            hehe nei har ikke skrudd i mørket nei, men kan ikke no om helikopter ennå. står ikke no om det her i bruksanvisningen ellers hadde jeg ikke spurt om hjelp her....

            har ikke peil på hva gyro er

            Comment


            • #7
              Originally posted by rogerbakken View Post
              hehe nei har ikke skrudd i mørket nei, men kan ikke no om helikopter ennå. står ikke no om det her i bruksanvisningen ellers hadde jeg ikke spurt om hjelp her....

              har ikke peil på hva gyro er
              Mest sannsynlig har du en elektrisk boks på halen, denne har muligens 2 switcher og 2 potmeter? Normalt sett står det nor/rev på en av de switchene, flytt på denne og du har reversert gyroen

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • #8
                Om du ikke vet hva en gyro er, og det ikke står noe i manualen til heliet, tror jeg du skal ta ett skritt tilbake, tenke deg om og lese deg opp på heli før du forsøker å fly igjen, det blir billigst da

                Ellers så kan/bør du registrere deg på www.helifreak.com og se videoene som ligger under Finless Bob i tråden heli beginner 101 eller noe slikt, da spesielt de som heter noe med gyro eller hale setup. Ser ut som om siden er nede akkurat nå, så jeg får ikke gitt deg en link.
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                Comment


                • #9
                  Googlet heliet ditt, og ser at dette er jo ett coax heli, da kan det være en av rotorene som går for sent og/eller at du rett og slett må trimme på radioen.
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Mest sannsynlig har du en elektrisk boks på halen, denne har muligens 2 switcher og 2 potmeter? Normalt sett står det nor/rev på en av de switchene, flytt på denne og du har reversert gyroen
                    har ikke no boks bak på halen nei. men har prøvd å flytte på nor\rev som står på kontrollen men hjelper ikke.

                    helikopteret ser slikt ut, helt simpelt, funka helt fint når jeg kjøpte det men så har det stått blitt no feil på en eller annen måte, derfor jeg ikke forstår stort.

                    Comment


                    • #11
                      At det snurrer skyldes jo at den ene rotoren går raskere enn den andre, så da må du nesten finne ut hvorfor... Men sjekk etter trim på radioen.
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X