Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyst å fly :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyst å fly :)

    Heisann!

    Etter noen år med bil skal det nå altså flys.

    Er egentlig fullstendig blåst på helikopter, men har da lest seg litt til mot og blir egentlig bare dummere til mer man leser.

    Hvilket utstyr skal man gå for? Hjulvisp, radioutstyr?
    Regner med jeg bør innom en simulator først, har ikke tatt i annet enn rattradio..?

    Jeg ser for meg 450-størrelse. Er det kurrant størrelse for normalt norsk klima?

    Håper noen kan opplyse meg litt, er også interessert om noen har noe bra utstyr de vil prakke på meg - eller om noen kjenner noen osv..
    Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

  • #2
    Originally posted by Puma420 View Post
    Heisann!

    Etter noen år med bil skal det nå altså flys.

    Er egentlig fullstendig blåst på helikopter, men har da lest seg litt til mot og blir egentlig bare dummere til mer man leser.

    Hvilket utstyr skal man gå for? Hjulvisp, radioutstyr?
    Regner med jeg bør innom en simulator først, har ikke tatt i annet enn rattradio..?

    Jeg ser for meg 450-størrelse. Er det kurrant størrelse for normalt norsk klima?

    Håper noen kan opplyse meg litt, er også interessert om noen har noe bra utstyr de vil prakke på meg - eller om noen kjenner noen osv..
    450 + er en fin størrelse her det, Noen plasser blåser det jo mer enn andre da, Men det er så som så...

    Simulator er absolutt en god idè, Phoenix eller Real Flight er gode valg blandt annet.

    Du kan også prøve deg på heli som E-flite Blade mSR eller 120 SR for innendørs flyving, Disse er små.. men singel rotor og en god trening sammen med simulator.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Se der ja

      Hvilket utstyr er kurrant da? Finnes det greie pakker og få kjøpt komplett med radio, eller må man plukke løskomponenter for å få tak i brukbart utstyr?

      Hva gir mest bang for the bucks?
      Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

      Comment


      • #4
        Originally posted by Puma420 View Post
        Se der ja

        Hvilket utstyr er kurrant da? Finnes det greie pakker og få kjøpt komplett med radio, eller må man plukke løskomponenter for å få tak i brukbart utstyr?

        Hva gir mest bang for the bucks?
        Spørs vell hvor hardt du vil trø i det da

        Blade mSR og 120SR er en fin start, Øve litt på disse da dem tåler masse, Og billige deler om uhellet skulle været ute. Disse får man radio med på RTR pakkene.

        Blade SR er ett større heli i "samme" klasse som 120SR osv, Men 6 kanals heli hvor man kan fly 3D, dette er ett lett heli og fly, og kan flys av nybegynnere, men jeg annbefaler ikke og hoppe direkte på dette personlig.

        Så har man noen av dem mer kjente og bedre modellene, T-rex 450 og f.eks 500, Disse koster en del, Må som nye bygges sammen og kjøpe inn radio utstyr til i tillegg (med mindre man finner en pakke med alt).
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Jeg starta med Blade 120SR, fløy dette dag ut og dag inn i 2 mnd, kjøpte meg en T-Rex 450 klone og bygde dette, trodde jeg hadde litt kontroll etter ekstremt mange timer i sim, men kræsjet etter 5 min på første prøvetur Så god deletilgang setter jeg som førstepri når jeg ser etter heli framover

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #6
            Ehehe, jaja.. Hvilke kopter er kurrante ifht deler da? Har egentlig sett mest i elefun sin nettbutikk så langt.

            Har det noen hensikt og kjøpe Phoenix-simulator med DX5e-radio? Har jeg forstått riktig hvis jeg tror man bør ha minst 6-kanaler for å få brukt den i RL senere?
            Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

            Comment


            • #7
              Originally posted by Puma420 View Post
              Ehehe, jaja.. Hvilke kopter er kurrante ifht deler da? Har egentlig sett mest i elefun sin nettbutikk så langt.

              Har det noen hensikt og kjøpe Phoenix-simulator med DX5e-radio? Har jeg forstått riktig hvis jeg tror man bør ha minst 6-kanaler for å få brukt den i RL senere?
              Vist du skal ha DX6i, så bruker du Phoenix med den
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #8
                1: www.modellflynytt.no
                2: Phoenix simulator
                3: Trex 500
                4: Spektrum DX7, Futaba 7C, Wfly 8ch, etc etc etc
                5: Lykke til

                Comment


                • #9
                  Brukt!

                  Hei hei!

                  Mest bang for the bucks er definitivt og kjøpe brukt! Ting selges utrolig billig på rcmarked.no.

                  Jeg ville ikke kjøpt noe mindre enn 30 size. Helikoptere er lettere og fly jo større de er. 90 size er selvfølgelig det letteste og fly, men er dyrere og kjøpe og bruke.

                  Jeg ville gått for et 50 size helikopter brukt fra rcmarked. Raptor 50, Vibe 50, Sceadu 50 og Trex 600 er greie helikoptere. Så lenge du holder deg unna Kyosho er du trygg

                  Jeg ville gått for en OS motor.

                  Når det gjelder radioutstyr ville jeg gått for Futaba eller JR/Spectrum. Ikke noe annet. Mange tar lett på dette med radioutstyr. Men det man må tenke på er jo at det i værste fall er forskjellen på liv og død når det er snakk om helikopter.

                  Finn deg en klubb! Få hjelp til og få helikopteret i lufta første gangen. Det er mye "uskrevne regler" og små marginer her.

                  Følg med på rcmarked, og lykke til!


                  Følg med på rcmarked
                  Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X