Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 400 vs Trex 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade 400 vs Trex 450

    Jeg er ute etter å kjøpe meg helikopter og etter å ha vurdert mye frem og tilbake har jeg kommet til disse to alternativene. Hvilket burde jeg satse på? Fordeler og ulemper med begge. Jeg kan få kjøpt begge som RTF utgave med 2,4Ghz radio. Pris for Blade 400 var i dag ca kr.3500,- ,mens Trex 450 får jeg til mellom kr.4000,- og kr.4500,-. Jeg regner med det blir en del kontakt med "moder jord" i den form en helst ikke vil til å starte med, så dele til gang er viktig.


    Litt om Blade 400:
    Type: RTF Electric 3D Mini Heli
    Main Rotor Diameter: 28.2 in (718mm)
    Tail Rotor Diameter: 5.3 in (135mm)
    Gross Weight: RTF with Li-Po battery, 23.5 oz (665 g)
    Length: 25.6 in (650mm)
    Motor Size: 420H brushless outrunner, 3800kV
    Kit/ARF/RTF: RTF
    Control System: Spektrum DX6i 2.4GHz DSM2 computer programmabe transmitter (included), Spektrum AR6100e Microlite receiver (installed), DS75 Digital Sub-Micro Servos (4 installed), 120 degree CCPM
    Rotor Blade Length: 12.8 in (325mm)

    Litt om Trex 450:
    Base: Trex450 sport kit
    RCE-BL35X 35A Brushless esc
    450M brushless motor(3500KV)
    Align DS410M Digital servo(x3)
    Align GP780 Head lock gyro
    Align DS420 Digital servo
    325 Carbon blades
    Futaba 6EXH 2.4Ghz transmitter + reciever
    FMS Simulator complete set
    Imax compact charger C3s
    Trex450 Alu Carbon fiber training gear
    APLUS Thunder 2200mAh-45C 3S1Pv(Trex450/330x)
    Frode Rotabakk
    1972

  • #2
    Blade400 er et greit heli som flyr rett ut av boxen. Jeg synes beltedrift på halen er noe dritt da det (iallefall for meg) må justeres ganske ofte.
    Av 450 er det vel bare Trex PRO som ikke bruker belte (TROOOR jeg)

    Litt avhengig hvor du bor men min oppfattning er at det er enklere med deler til trex enn blade selv om smallsize sender raskt dersom de ikke har butikk der du bor.

    Blade er fiks ferdig og klar til bruk, bare å lade batteriene og starte, trex må du bygge meste parten. Jeg liker ikke å skru, jeg vil fly. Problemet er når du krasjer så er det kanskje greit å ha bygget det opp fra grunn slik at du vet hvordan det fungere.


    Dersom du ikke er redd for å skru så ville jeg nok valgt trex.

    Comment


    • #3
      Og så kommer den typiske NOOB vridningen på tråden. Etter at jeg skrev det forrige spørsmålet, har jeg lett litt mer på nett og lest mer på forum(både dette og andre). Flere steder har det vært snakk om HK-500CMT helikopter, som skal være "100% kompatibelt" med T-Rex 500. Stemmer dette og er dette et greit kjøp? I dette tilfelle er det snakk om "byggesett" så jeg må montere alt selv, samt skaffe alle nødvendige komponenter. Montering bekymrer meg ikke, det er bare moro. Jeg har hørt at litt større helikopter skal være mer stabile, så siden dette var noe større enn 450 heli tenkte jeg det kunne være et alternativ. Hvordan er kvaliteten på HK helikoptere? Er det stor forskjell på de og T-Rex?
      Last edited by el mecco; 29 March 2011, 21:21.
      Frode Rotabakk
      1972

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X