Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ustabilt Trex 450se v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ustabilt Trex 450se v2

    Var ute å fløy litt nå, og syns heliet var så ustabilt og uforutsigbart. Noen ganger kan jeg hovre nesten heeelt stillestående, andre ganger så må jeg småkorrigere hele tiden. Det var ikke noe vind som jeg kunne kjenne selv, og regner med at det ikke skal være SÅ følsomt for evt. vind. Men når jeg var ferdig, så studerte jeg hodet litt, og la merke til at swashplata hadde en god del slakke i lageret slik at jeg kunne dra cyclic-stikka på radioen ca. halveis til første strekene uten at det ga utslag vidre oppover i hodet. Om jeg hold fast på swashplata med en finger, så ble enhver lille bevegelse med opp til bladene.

    Kan dette gjøre heliet litt ustabilt og "varierende"? Eller er dette noe som ikke har noe å si når man får fart på hodet?
    Last edited by Talker; 3 April 2011, 17:58.
    audi

  • #2
    Tror nok du har svart selv her ja....
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Akkurat ja. Men dette er noe som kom nokså fort. Samt en ganske stor slakke i pitch justeringa til halerotoren.

      Er det alternative deler som jeg burde skifte ut til? Mener jeg har hørt om slikt før, så dumt å drive å bytte ut heletiden.
      audi

      Comment


      • #4
        Det er ganske vanlig med slakk i swashen, samt at noen deler har en tendens til å løsne, spesielt om du ikke har satt de inn med Locktite selv... Sjekk alle skruer i hodet, samt bytt swash om den er slarkete.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Skal gå over hodet, men ser tydelig at det er swash som er årsaken til det aller meste. Men siden dette ikke er så veldig uvanlig. Bytter bare folk ofte, eller oppgraderer de til noe bedre?
          audi

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X