Announcement

Collapse
No announcement yet.

450 Rex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 450 Rex

    Har i det siste hatt litt problemer med 450 T-Rexen min. Det er Pro modellen. Selve problemet ligger vel ikke i heliet da. Haha. Det er at den hopper opp og ned. Jeg kan holde stikken helt i ro/ikke røre den, men likevel se på at heliet hopper opp og ned rundt en 1 meter. Har ikke fått brukt det så mye, så kan noen si hvordan jeg kan fikse dette, iogmed at det ikke virker naturlig at det skal være sånn. Kjøpte en ny batteripakke idag, håper på å få testet den i helgen. Mangler velcro på den.

  • #2
    her virker det som om elektronikken din er litt feil.. kople fra motoren og slå på sender og mottaker,se på swash servoene om de jobber uten stikke bevegelse..
    benny
    Align t rex 500 pro
    Baja 5b modified

    Comment


    • #3
      kanskje du har tatt nedi med rotorene en gang, og noen av tennene på en av swash servoene er litt løene,eller løs skrue på en av bladholderene? Evnt får du slenge ut en kjapp videosnutt, litt lettere å se hva det kan være.
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Vindkast??
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          @promod: Elektronikken er ikke feil, har flydd flere turer med det før
          @maxmekker: Rotorene har aldri tatt nedi bakken. Som tidligere sakt har heliet funket knirkefritt bare dagen før.
          @roadrune: Tviler på det, men er vindstille nå, skal sjekke begge batteripakkene etter middag.

          Comment


          • #6
            Om du ikke rører collective, det er vindstille og heliet hopper opp og ned ser jeg for meg at synderen kan være slark i swash lageret eller de nedre mikserarmene.
            Slark her vil gjøre syklisk utslagene mindre og vill gjøre kollektive utslag mindre presise.
            Mikserarmene har jeg mindre tro på for på en Sport er alle bevegelige deler lagret opp nettop for å unngå dette.
            Så da gjenstår swashen om det dreier seg om et mekanisk problem.
            Det kan nemlig også være kontaktproblemer i potten i radioen som gjør at throttle og pitch signalet pulserer.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              Fikk ikke flydd noen av dagene pga. vind. Skal opp på Os med flyet i morgen, og tar med heli der. Får håpe det blir litt flyging da

              Comment


              • #8
                Hehe, ble første krasj idag å. Det var likt på det nye batteriet, så regner ikke med noe er gale.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X