Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade MCP-x første inntrykk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade MCP-x første inntrykk

    Takker smallsize som skaffet meg en ny Blade Mcp-X

    Dette er et micro heli uten om det vanlige. Full 6 kanals, flybarless, cp og mer enn nok krefter (iforhold til vekt). Esken kom som BNF, med ekstra blader + litt små stash og 2 250mha batteri.

    Ladet batteriene med medfølgende lader (2c) og koblet det opp mot dx6i radioen min.

    Første 2 batteri i stuen, det første som slo meg var at det var utrolig stabilt. Ingen drifting, ingen rotering på halen.
    Litt vind ute, nok til at blade120 ble vanskelig å fly, men jeg testet 4 batterier på mcpx'n, dønn stabil, ingen reaksjon på vinden når jeg hovret. Eneste jeg merket på vinden var at det løftet helikoptere mer enn jeg likte men det skyldes vel den lave vekten. MEN et par små problemer:
    1.. Når batteriet mister spenning så begynner det å riste, forsatt krefter men det rister veldig (virker nesten som at linkene er for løse, tester med en strikk eller noe i morgen).
    2.. Motoren på halen holder bra, men dersom jeg skal rotere raskt så synes jeg den rotere litt seint.
    3.. Batteriene, 3 1/2 min fikk jeg ute med litt hard hovring.
    4.. Det lå en rød lapp med noe som så ut som en advarsel skrevet på tysk i esken, kan ikke tysk men etter at google translate oversatte det så forsto jeg at jeg måtte bytte ut mainblade grip før jeg fløy (nytt google søk bekrefter problemer med gen1. av disse).

    Så langt så ser det bra ut, litt småting som jeg synes virker som litt hastverksarbeid, f.eks linkene virker litt overdrevent løse. Med full negativ pitch så slår du bladene i halen (!), litt treig hale.

    Verdt hver krone uten tvil.

    I morgen blir det 3d testing dersom værforholdene tillater det.

  • #2
    Kjøpte dette helikopteret sist helg, og jeg må si at dette er pinadø en av de morsomte investeringene jeg har gjort på lang tid!!!

    Men ett saftig lyskespark til Smallsize (som får ta det videre til HH) som ikke har batterier på lager. To batterier er i hvert fall to for lite til dette helikopteret.

    Comment


    • #3
      Tja, er ikke nok nei men du kan jo lade på 2 1/2 C og da tar det ikke lange stunden å lade de opp.

      Jeg sliter litt med at jeg synes det er litt veeel mye negativ pitch men ellers er dette et genialt heli til å lære seg opp på. Hadde litt vibrasjoner men har fått bort det meste nå. Halen sliter litt med å holde følge enkelte ganger men det er vel ikke mer enn hva vi kan vente. Er veldig overrasket over hvor mye vind det takler ( i stunt mode, ellers blåser det bare opp)

      Comment


      • #4
        Var innom krsand og kjøpte et par batterier så eg tipper de er i webshoppen nå

        Comment


        • #5
          Nå har jeg kjørt en del med heliet. Sikker vinner på fest er å "lande" i taket

          Halen skulle hatt mer krefter. Gir jeg 100% gass så har den problemer med å holde.

          Ellers er det helt topp, har helt klart blitt bedre på større heli etter jeg begynte å bruke dette til å øve på. Tåler utrolig mye, har gitt det mye juling og som regel er det bare linkene som faller av.

          Comment


          • #6
            Ja, det skulle ha hatt litt mer krefter. Jeg ser at folk har byttet ut halebommen med en som er 1,5 til 2,5 cm lengre med godt resultat. Jeg har merket meg at halen holder litt bedre hvis jeg er litt roligere eller rundere i bevegelsene. Det dukker vell snart opp noen batterier fra andre leverandører med høyere C vil jeg tro, så får vi håpe at det også kan hjelpe litt. Og jeg står fremdeles for at dette helikopteret er en av de beste investeringene jeg har gjort på lang tid. Rett og slett råmoro!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Helmet View Post
              Ja, det skulle ha hatt litt mer krefter. Jeg ser at folk har byttet ut halebommen med en som er 1,5 til 2,5 cm lengre med godt resultat. Jeg har merket meg at halen holder litt bedre hvis jeg er litt roligere eller rundere i bevegelsene. Det dukker vell snart opp noen batterier fra andre leverandører med høyere C vil jeg tro, så får vi håpe at det også kan hjelpe litt. Og jeg står fremdeles for at dette helikopteret er en av de beste investeringene jeg har gjort på lang tid. Rett og slett råmoro!
              http://shop.smallsize.no/product_inf...837bb00806045e
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • #8
                Ser der ja. Fine greier. Og når skal parkpilotene ut og kjøre mcpx?

                Comment


                • #9
                  Har hatt med mcpx på sommerferietur.. Jeg har så og si aldri flydd helikopter, kun lånt nabo'n sitt kontra-roterende. Så kjøpte jeg mcpx etter anbefaling av kompisser og smallsize.

                  Nå har jeg byttet ut halebommen en gang og flydd en del i sommerferien.. blir mer og mer morsomt å fly. Det tåler til og med min flyging.. Men jeg er fortsatt på nybegynnerstadiet - det blir lenge til oppned-stunts, hehe
                  Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X