Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum mottaker 9.6 V med 3S lipo på 11.1V. Problem??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum mottaker 9.6 V med 3S lipo på 11.1V. Problem??

    Hei. Takk for et flott forum

    Har holdt på med det meste innen biler og fly, men så ble jeg sannelig hekta på heli også gitt

    Har begynt i det forsiktige:
    Twister Helicam med lys 2.4GHz RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]
    Men syntes, selvom det er dobbelrotor, at det er kjempegøy

    Etter å ha fløyet det ovenfornevnte noe, er jeg interessert i å gå litt videre, og tenkte derfor på denne:
    E-Sky Belt-CP V2 ARTF :: Børsteløs - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]

    Har en Spektrum DX8. På E-Sky Belt CP, må det skaffes egen reciever. Har den som fulgte med senderen (AR8000 Spektrum AR8000 DSM2 8ch RX - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]), men har også en AR 6110 Spektrum AR6110 Spektrum DSM2 Microlite 6ch - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]

    Det jeg ikke skjønner helt, er om jeg kan bruke 6110'ern på E-Sky Belt'en, og også forøvrig på Twister'n.
    Men det oppgis at begge ovennevnte mottakere har en voltrange på 3.5-9.6 V, mens begge disse heli'ene har et 3S lipo som gir 11.1 Volt. Er dette i tilfelle et problem? Kommer jeg til å pønke mottakeren hvis den monteres i f.eks Twisteren min?
    Fløy forøvrig Twister'n med Cam i stua idag, det kunne gått værre



    Takk for all hjelp
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    -- HPI Savage XL (x2), HPI Savage X 4.6 Big Block (x3), HPI Savage Flux HP 6S Lipo ,Traxxas Stampede XL-5
    -- Twister Police Helicam, Blade 120 SR, Blade SR, T-Rex 450 Pro, T-Rex 700N 3G Flybarless under bygging, Honey Bee CP3
    -- STM Cessna 350, STM Cessna 182
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    -- Spektrum DX3R, Spektrum DX3S
    -- Spektrum DX8, Spektrum DX6i
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • #2
    Originally posted by Falx View Post
    Hei. Takk for et flott forum

    Har holdt på med det meste innen biler og fly, men så ble jeg sannelig hekta på heli også gitt

    Har begynt i det forsiktige:
    Twister Helicam med lys 2.4GHz RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]
    Men syntes, selvom det er dobbelrotor, at det er kjempegøy

    Etter å ha fløyet det ovenfornevnte noe, er jeg interessert i å gå litt videre, og tenkte derfor på denne:
    E-Sky Belt-CP V2 ARTF :: Børsteløs - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]

    Har en Spektrum DX8. På E-Sky Belt CP, må det skaffes egen reciever. Har den som fulgte med senderen (AR8000 Spektrum AR8000 DSM2 8ch RX - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]), men har også en AR 6110 Spektrum AR6110 Spektrum DSM2 Microlite 6ch - elefun.no - Radiostyrt hobby[/URL]

    Det jeg ikke skjønner helt, er om jeg kan bruke 6110'ern på E-Sky Belt'en, og også forøvrig på Twister'n.
    Men det oppgis at begge ovennevnte mottakere har en voltrange på 3.5-9.6 V, mens begge disse heli'ene har et 3S lipo som gir 11.1 Volt. Er dette i tilfelle et problem? Kommer jeg til å pønke mottakeren hvis den monteres i f.eks Twisteren min?
    Fløy forøvrig Twister'n med Cam i stua idag, det kunne gått værre



    Takk for all hjelp
    Ingen fare, regulatorens BEC(Battery Eliminator Circuit), leverer kun 4-6v ut til mottakeren, så her er du så trygg så!
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Flott, og takk for super-raskt svar. Herlig
      Men i Twisteren sitter vel gyro etc i mottakeren, så det blir vel en del annen kluss da Men det var jo ikke det jeg spurte om heller
      Hvor sitter BEC'en? Er det mellom batteri og mottaker? Er det en "standard" ting som alltid er på plass samme sted på alle RC ting? (Fly, heli, bil etc)?
      Ha en fortsatt fin torsdagskveld.
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
      -- HPI Savage XL (x2), HPI Savage X 4.6 Big Block (x3), HPI Savage Flux HP 6S Lipo ,Traxxas Stampede XL-5
      -- Twister Police Helicam, Blade 120 SR, Blade SR, T-Rex 450 Pro, T-Rex 700N 3G Flybarless under bygging, Honey Bee CP3
      -- STM Cessna 350, STM Cessna 182
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
      -- Spektrum DX3R, Spektrum DX3S
      -- Spektrum DX8, Spektrum DX6i
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

      Comment


      • #4
        Originally posted by Falx View Post
        Flott, og takk for super-raskt svar. Herlig
        Men i Twisteren sitter vel gyro etc i mottakeren, så det blir vel en del annen kluss da Men det var jo ikke det jeg spurte om heller
        Hvor sitter BEC'en? Er det mellom batteri og mottaker? Er det en "standard" ting som alltid er på plass samme sted på alle RC ting? (Fly, heli, bil etc)?
        Ha en fortsatt fin torsdagskveld.
        Bec er noe som er innebygget i de fleste elektroniske fartsregulatorer som vi bruker idag, det være seg til bil, båt eller fly. Dette er for å slippe ekstern batteripakke til servoer og mottaker. Isteden deler regulatoren ut fra kjørebatteriet.

        Når det gjelder å montere mottakeren i helikopteret, så gjelder det først å sette alle kontakter i riktig kanal, dette kan du nok nesten direkte overføre fra originalen. Så må du sette opp helikopteret til radioen, og det er her jeg skal la noen andre overta forklaringa. Oppsett av heli er ikke min bok:-p
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • #5
          heisann og grattis med heli dilla
          når det gjelder dx8 mot mottakeren din,så er det slik at,så lenge mottakeren er en dsm mottaker,så kan den bindes med radioen din som er dsm radio
          for oppsett av radio til heliet ditt,så kan du få en pekepinn hvis du ser på finnless bob sine videoer på helifreak.com .. du må registrere deg der for å se videoene,men de er absolutt verdt en kikk..
          benny
          Align t rex 500 pro
          Baja 5b modified

          Comment


          • #6
            Takk for svar. Har sjekket ut helifreak.com og finnless sine videoer, men finner ingen ang Twister Police Helicam.
            Men det går greit, for en T-Rex 450 er på vei i posten

            God helg.
            - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
            -- HPI Savage XL (x2), HPI Savage X 4.6 Big Block (x3), HPI Savage Flux HP 6S Lipo ,Traxxas Stampede XL-5
            -- Twister Police Helicam, Blade 120 SR, Blade SR, T-Rex 450 Pro, T-Rex 700N 3G Flybarless under bygging, Honey Bee CP3
            -- STM Cessna 350, STM Cessna 182
            - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
            -- Spektrum DX3R, Spektrum DX3S
            -- Spektrum DX8, Spektrum DX6i
            - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X