Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt fersk og trenger tips til rimelig helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt fersk og trenger tips til rimelig helikopter

    Hei alle sammen,

    Først av alt håper jeg at jeg ikke tråkker noen på tærne ved å spørre om noe som har blitt repetert for ofte. Jeg har tittet litt rundt, og fant ikke noe (ferskt) som ga meg noe svar på akkurat mitt problem.

    Jeg er, som tittelen tilsier, absolut helt fersk på helikopter. Den eneste erfaringen min er fra en 4-kanalers billig-sak (500,- ink kontroll) som jeg kjøpte i helgen, og det var gøy. Det er dog ikke noe ute-helikopter, så da må jeg vel "oppgradere".

    Kan noen gi meg et tips til et bra, men helst rimelig, helikopter jeg kan vokse med? De eneste kravene jeg har er at det skal
    * Være rimelig
    * Kan fly ute
    * Kontroll må kunne brukes med simulator
    * Kan vokse med det, enten gjennom oppgraderinger eller fordi det bare er morsomt å fly med.

    Jeg har ikke alt for mange tusenlapper som ikke har et hjem i regningsbunken, så jeg håper noen kan gi meg et godt tips

    Takk!

  • #2
    Er nok ikke svaret du ville ha men se på blade mcpx. Det er lite, tåler mye og oppfører seg som et et stort. Når du har lært deg denne kan du fly hva du vil (og har ikke brukt 1000vis av kroner på deler).
    Tåler litt vind men anbefale å starte inne.

    Comment


    • #3
      Takk for svaret Er det kanskje like greit å kjøpe en grei fjernkontroll (med mulighet for sim), og leke med dette på PC mens jeg flyr billighelikopteret mitt litt til - og så heller kjøpe noe som tåler uteflyving enda bedre?

      Comment


      • #4
        Dx6i funker bra til en rimelig penge. Jeg har 5 heli nå i ulik størrelse og mcpx er det kjekkeste å fly. Krever lite plass ute og flyr veldig godt.

        Comment


        • #5
          Hei, tror det var E-sky lama 4, det er ett godt nybegynner helikopter, for de som deg. Det helikopteret hadde jeg også. Men tror ikke at kontrollen funker sammen med simulator. Men da kan du gjøre som odd76 sier, kjøp en Dx6i. Men da blir jo prisen litt dyrere. Men du får ha lykke til med valget.

          Hilsen Isnes2k

          Comment


          • #6
            Big lama koster nesten samme som mcpx og tåler mindre vind og er bare fire kanaler. Blade sr til 2k er også alternativ men mcpx er mye bedre til å lære på.

            Comment


            • #7
              Som du sier

              Hei!

              Jeg vile kjøpt en Realflight simulator med kontroll. Koster ikke mange kronene. Fly litt der, og hvis du vil satse videre så kjøp et brukt 50/600 size helikopter på rcmarked.no. Annenhåndsverdien er utrolig lav på rc utstyr, så der kan du gjøre et kupp.


              Disse er mye lettere og fly, og ikke mye dyrere om man kjøper brukt. JR,Hirobo,Thunder Tiger og Align lager alle gode helikoptere i denne størrelsen.

              Ikke fall for fristelsen og kjøpe enda et innehelikopter!



              Lykke til!
              Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

              Comment


              • #8
                Takk for mange gode svar! Jeg fant en god pris på Phoenix sim med en 8-kanalers kontroll (ikke radio, så kan ikke bruke den på helikopter senere) - og siden jeg kan sette den på firmaet (test skjermkort ) så kom det totalt på under tusenlappen

                Gleder meg til å finne ut om dette er noe for meg, og så blir det brukt helikopter når jeg er litt tryggere på flygingen min.

                Takk til dere alle

                Comment


                • #9
                  Er også på jakt etter et rimelig nybegynnerheli.
                  Er det forskjell på Blade mcpx, som anbefales her, og mCX2 V2?

                  Likte denne pakken her fra Smallsize, forutsatt at dette anbefales like varmt som mcpx.

                  Takker for svar
                  Last edited by Kesku; 8 July 2011, 20:02.
                  sigpic Kenneth Skulstad
                  70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                  Comment


                  • #10
                    Nei, det to HELT forskjellige heli, den du linker til er kontraroterende, kan kun fly "rett" vei, og ikke ute.

                    Mcpx er mer ett orntli heli som lett flyr ute og opp-ned.
                    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                    Comment


                    • #11
                      Aha. Skjønner jeg er noob ja
                      Takk for svar.

                      Noen tips om hvor dere handler Blade mcpx?
                      Last edited by Kesku; 8 July 2011, 20:06.
                      sigpic Kenneth Skulstad
                      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                      Comment


                      • #12
                        I Norge er det såvidt jeg vet kun Smallsize som har, ellers så har www.readyheli.com og www.helidirect.com begge er veldig seriøse.
                        www.el-fly.dk i danmark har også.
                        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kesku View Post
                          Aha. Skjønner jeg er noob ja
                          Takk for svar.

                          Noen tips om hvor dere handler Blade mcpx?
                          Snallsize er vel eneste som har de nå. Globy sier de skal få senere.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X