Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få kontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få kontroll

    Hei,

    Jeg prøver å lære meg å fly litt med PhoenixRC, men sliter med å få basis-kontroll på helikopteret. Har prøvd med forskjellige T-Rex-modeller og siden jeg ikke kan forstå annet enn at jeg er verdensmester må det være noe galt med programmet

    Men seriøst...Det jeg prøver er å få kontroll på hovering, men helikopteret skjener bare ut til siden (litt forover/bakover bekymrer meg ikke nå). Jeg har prøvd å stabilisere med sliderne på fjernkontrollen (aileron?) og med stikke, men uansett hva jeg gjør begynner heliet enten å skjene mer samme retning eller plutselig kaster seg i motsatt retning. Uansett, så legger heliet seg bare mot siden. Har noen noen gode råd eller tutorials for basisen? Jeg trodde Phoenix skulle ha en opplæringsmodul, men ser ikke slik ut.

    For å nevne det er jeg veldig utålmodig, så 30 minutter med software-krasjing av helikopter begynner å plage meg

    Takk for hjelp!

  • #2
    hehe! heli ER vanskelig å fly, så det er nok bare å øve mer

    30 minutt skal nok ganges opp en hel del ganger i tid før du kan bumpe denne tråden igjen.

    Lykke til med flygingen din øvelse gjør mester!
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      blehhh...men jeg vil være mester NÅÅÅÅÅ! *flirer*

      Er det med sidelengsflukten til heliet normalt, da?

      Comment


      • #4
        hehe

        Joda det er sant som det sies, heli er vanskelig å fly, men med øvelse så går alt.

        Det første du kan sjekke er om kontroll er skikkelig kalibrert, du skal ikke timme masse til en side, da mister du utslag til den siden, så prøv å kalibrer fjernkontroll igjen å se om det blir bedre.

        Det neste er vind innstillinger, selv om heli er perferkt satt opp, er det litt vind vil det drifte, slik er det i real-life også, og du må da kompensere...

        Aldri prøvd phoenix, men i real flight kan du sette "vanskelighetsgrad", noe som reduserer utslagene på heli, som kan gjøre det enklere kontrollere.

        Men det er bare å øve så får du nok til det, husk om heli glir ut så ikke gi MAX for å kompensere, heli er følsomme saker så du skal bare trenge å touche cyclic for å rette opp.

        Lykke til

        Comment


        • #5
          Takk for det, Aune. Jeg fant en innstilling der jeg kunne sette "dead calm", og det hjalp. Den sto på "Your weather", så om den laster ned værdata eller ikke vet jeg ikke, men det ble litt enklere nå.

          Hva mener du med cyclic? Er det det som kalles aileron?

          Comment


          • #6
            ..

            Cyclic er elevator og aileron, eller enklere forklart, det som får heli til å bevege seg fram/bak og venstre/høyre.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X