Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerhjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynnerhjelp!

    vi er to personer som nettop har startet med RC helikopter, men vi vet ikke hvilke helikopter vi skal starte med.
    vi har fløyet et lite Syma s107, og bynner å bli flink på det.
    vi har hørt mye snakk om at Blade mCPX er et bra nybegynner helikopter men er ikke helt sikker enda.
    Det er tilbud på Elfen.no E-sky honey bee CP3 RxR og Outrage 550 CF pro Kit KR5501. er det noen smarte helikoptre å starte med?
    hadde vært kult å kunne fly 3D (hvis det er det det heter når en flyr opp ned og sånt (?)

    har lest en nybegynnerinstruks på forumet her, å kan litt om dette med RC helikopter.
    vi er to "data geeks" og er flinke med elektronikk, vi vil helst også ha en Radio / Simulator.

    Vi har tilgang til en stor hangar (militær) men vil også ha et helikopter som kan fly ute uten å bli kastet vekk av vinden.

    Takk på forhånd.

    mvh. C0mut3r Nørdz

  • #2
    Hei.

    Det beste rådet eg kan gi dere er å trene MASSE på simulator. FMS er en heilt grei og gratis sim. Eineste en trenger en en kabel mellom sender og pc. Dette har hjulpet meg masse. Har hatt lite kræsj.

    Mvh.

    Rubre

    Comment


    • #3
      ok, men må man ikke ha sånn stikke med usb? og hvor kan jeg kjøpe det?

      Comment


      • #4
        Du bruker den senderen du bruker på helien.
        kjøper du en simulator som f.eks realflight 5.0 trur eg sender følger med men til å begynne er FMS rikelig bra nok. kommer an på nivået. Eg har brukt begge og har klart meg lenge med FMS

        Comment


        • #5
          ok, men nå har jeg jo ikke noe slaks sender siden jeg er noob. har bare et lite syma s107 som jeg kjøpte for ca 150 kr.
          tenker på å kjøpe denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=15418 der er jo alt som jeg trenger. hvis du finner eller vet om et billigere nybegynner heli så bare å si ifra, men denne pakken ineholder jo også stikke.
          men det kan jo ta en stund. så kansje ha en sånn med usb til å trene med imens. det kan vel ikke koste mere en ca 400 kr eller?
          Last edited by andreas0600; 21 July 2011, 17:15.

          Comment


          • #6
            Det ser ut til å vere eit greit helikopter. der er fleire plasser i utlandet som har billige helikopter f.eks. www.hobbyking.com
            Ser du har et ønske om 3D flyging. Dette tar lang tid og timer på timer med trening. her er simulatoren fin
            No er der sikkert dei som har meir peiling på akkurat ka en skal velge av heli pakker. Eg har et http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=1271 med graupner sender. er meget godt fornøgd. stabilt og godt men litt dyrere en det du har sett dej ut. men so liker ej best fuel motorer.

            Her 3 råd: Tolmodighet, Tid og Øvelse. Da blir d ikkje so dyrt og lærer fort. Bruk gjerne trainingprogram som du finner på nettet.

            Lykke til

            Mvh.

            Rubre

            Comment


            • #7
              Om du får litt erfaring med simulator er er MCPX et heli jeg regner med du skal kunne mestre etterhvert.
              Har nettop kjøpt det selv og etter 14 turer med dette og 7-8 krasj så virker det ganske bombesikkert og med "bullet" blarne som følger med kan det temmes enda mere.
              Det er meget stabilt i hover og 3D kapabelt.

              Problemer jeg har opplevd så langt er vobling når det flyr fort med 3D blar og under noen manøvre mens med "bullet" blar forsvinner dette samtidig med at manøvrerbarheten blir litt mykere.
              Ikke at det gjør så mye for satt opp for stunt etter manualen er det lynkjapp på syklisk og det går fint å fly 3D med bullet blarne også.

              Må sies at DX6i radio eller bedre er å anbefale til dette helikopteret for å få satt det opp slik man vil for det er i radioen man kan sette hvordan heliet skal oppføre seg, noe den som følger med i RTF settet ikke lar deg gjøre.

              E-sky honey bee CP3 RxR er bare en ting å si om og det er æsj.
              Lite og ustabilt som absolutt ikke er tingen når man er nybegynner.

              Outrage 550 CF pro kan du kjøpe om du ønsker å starte med et stort heli med dyr elektronikk og høy krasjkost men er meget stabilt og 3D kapabelt.
              Du kan også vokse med dette heliet og det kan ta deg fra nybegynner til 3D pilot uten at du trenger å bytte heli på veien.

              Trex 450 Pro er egentlig et passe nybegynner heli som vil ta deg fra nybegynner til 3D pilot men ettersom dette er en Pro modell vå spiser den haledrev om halerotoren treffer bakken under landing.
              I tillegg er rammen tight og vanskelig å kable.
              Velger du derimot 450 Sport så har den halebelte som takler bakkekontakt bedre og en åpnere ramme som er lettere å plasere elektronikken i.
              Last edited by Perpyro; 23 July 2011, 14:59.
              Espen Andersen (`75)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rubre View Post
                Det ser ut til å vere eit greit helikopter. der er fleire plasser i utlandet som har billige helikopter f.eks. www.hobbyking.com
                Ser du har et ønske om 3D flyging. Dette tar lang tid og timer på timer med trening. her er simulatoren fin
                No er der sikkert dei som har meir peiling på akkurat ka en skal velge av heli pakker. Eg har et http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=1271 med graupner sender. er meget godt fornøgd. stabilt og godt men litt dyrere en det du har sett dej ut. men so liker ej best fuel motorer.

                Her 3 råd: Tolmodighet, Tid og Øvelse. Da blir d ikkje so dyrt og lærer fort. Bruk gjerne trainingprogram som du finner på nettet.

                Lykke til

                Mvh.

                Rubre
                Har også tenkt å begynne så smått med heli. Coax er vell ikke så bra iogmed at man ikke har propell bak? Uansatt, har du link til eit greit nybegynner heli? Helt frå hobbyking Helt billig, og 4 ch. Takk
                Last edited by andjoh; 31 July 2011, 11:49.
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andjoh View Post
                  Har også tenkt å begynne så smått med heli. Coax er vell ikke så bra iogmed at man ikke har propell bak? Uansatt, har du link til eit greit nybegynner heli? Helt frå hobbyking Helt billig, og 4 ch. Takk
                  Lol hele grunnen til å velge coax er p.g.a 2x horisontale propeller.


                  @OP: Sikker på at du ikke tar litt i her? Er noen dyre heli's du snakker om kontra din erfaring. Kjøp en sim og hold deg til den i en måneds tid + er mitt råd. Koster den Syma'en 150 regner jeg med det er ett sånt 2-kanals leketing? Burde ikke ta det som et sammenliknings-valg tror jeg. Har du en hangar er jo det beste plassen og trene på, og det er ingen grunn til og gjøre det utenfor da.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X