Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med staring av heli.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med staring av heli.

    Her nettopp gått til anskaffelse av nitro heli, Heli har forsåvit ukjent tilstandsstatus og jeg vet ikke om servoer m.m er riktig instillt. Jeg ønsker å få testet motor på heli før jeg evt koster på hjelp til justering. er det noe problem? Hvis jeg f.eks får start og motor ruser seg opp, hva skjer? vil heli stikke av?
    Stian Andersen 86
    1 stk Fg MT
    1 stk Bmw E36 1:1

  • #2
    Om du ruser motron så høyt at Chlutchen tar i vil den prøve å ta av ja, så ha rolig thorottle tommel når du prøver de er lite som skal til fra rew up til take off, de greper plutselig. Hvilken maskin er det forresten?
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Heli er et esky g-smart. Hvordan stopper man nitro motor?
      Stian Andersen 86
      1 stk Fg MT
      1 stk Bmw E36 1:1

      Comment


      • #4
        De to enkleste måtene er enten å strupe fuel slangen, men dette er ikke alltid bra siden motoren da vil gå veldig tynt når den skal svi opp det lille av fuel den da har igjen.
        Det absolutt enkleste er rett å slett å "tette" eksosen, med tuppen av skoen eller lignende.. Ikke bruk fingen siden den er Jævli varm, har dritte meg ut på dette sjøl
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Noen enkle tips for å få start på glov motor? Har ikke bruksannvisning så får ikke sjekket instillinger på forgasser osv. Skal det ikke væte luftfilter på forgasser?
          Stian Andersen 86
          1 stk Fg MT
          1 stk Bmw E36 1:1

          Comment


          • #6
            Et par greie sider å lese om ikke du har mye erfraing med nitro heli: http://www.rchelicopterfun.com/nitro...er-engine.html og


            Og jo det bør absolutt være et filter der, det trenger ikke å være av den samme typen som en har på feks biler som kjører på grus o.l. Om en fly feks på en grusbane er det fort gjort å dra noe dritt inn i maskinen uten.


            Når det gjelder å tune motorn er det beste å finne navnet på makinen å ta en tur på google
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Trenger ikke luftfilter på heli.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #8
                alt jeg finner av "tekst på motoren er "hs" og "18" finner ikke noe spes på goggle om denna... noen som har peiling på produsent? Har tømt drillen 2 ganger nå. og den har starta i 2 sec 3 ganger.
                Stian Andersen 86
                1 stk Fg MT
                1 stk Bmw E36 1:1

                Comment


                • #9
                  Originally posted by roadrune View Post
                  Trenger ikke luftfilter på heli.
                  Ne hei? Å du spandrer ny motor når han havarer pga sand i maskinen da elle?
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stani View Post
                    alt jeg finner av "tekst på motoren er "hs" og "18" finner ikke noe spes på goggle om denna... noen som har peiling på produsent? Har tømt drillen 2 ganger nå. og den har starta i 2 sec 3 ganger.
                    Prøv med 3,5 runder åpen fra 0 på nåla, men husk at den skal gå en del rikere enn en bil, for å få bedre kjøling, og å unngå å kutte mid-flight
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by john_erlingbakke View Post
                      Ne hei? Å du spandrer ny motor når han havarer pga sand i maskinen da elle?
                      Flyr du mye i sand og grus du? Er ikke bil som går på bakken dette vettu
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stani View Post
                        Her nettopp gått til anskaffelse av nitro heli, Heli har forsåvit ukjent tilstandsstatus og jeg vet ikke om servoer m.m er riktig instillt. Jeg ønsker å få testet motor på heli før jeg evt koster på hjelp til justering. er det noe problem? Hvis jeg f.eks får start og motor ruser seg opp, hva skjer? vil heli stikke av?
                        Skru av rotobladene på heliet før du tester dette, da ungår du at det evnt stikker av samt skader på deg selv.
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by roadrune View Post
                          Flyr du mye i sand og grus du? Er ikke bil som går på bakken dette vettu
                          Å er det ikke det, men om en ikke er spesielt dreven på å fly, er ofte en fotballbane et bra starsted, siden den er stor og flat..
                          Og det første en øver på med et heli er vel Hovring og takeoff\landing? Og på en grusbane vil vel ikke da grusen fly litt rundtomkring
                          særlig rundt maskinen?
                          I mitt hode kan det hvertfall ikke skade Og når man blir flink,å kan ta av fra terassen hjemme kan en jo kaste filteret så langt man klarer

                          Men Rune kan sikkert mye mere om å tune inn maskinen, så mulig han kan gi deg noen pek i rett retning der
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #14
                            Det beste tipset jeg kan gi, er å google motoren, finne manualen og så sette forgasseren i grunnstilling, ellers blir det vel bare ren lotto det du driver.
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #15
                              Godt å se ay mitt tidligere forslag ikke var helt på tryne da
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X