Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt helikopter

    Hei!

    Jeg har ment og kjøpe et helikopter, men jeg har aldri flydd et, så derfor så tenkte jeg at kansje noen av dere kan si meg hvilket nybegynner helikopter som er best.





    På forhand takk!

  • #2
    Dette vil du sikkert få hundre ulike meninger om: noen sier stort, andre lite, noen coaxial, andre med halerotor.

    Jeg sier noe som er så lett at det ikke blir smadret når(!) du krasjer, og noe som er så lite at reservedeler ikke koster all verden. Utfordringen er å finne noe du ikke vokser fra på et par uker, men som heller ikke er så vanskelig å få i lufta at du gir opp.

    Jeg ville gått for et lite fast pitch heli (med halerotor) til å begynne med.

    Og: en simulator som du kan bruke på datamaskinen anbefaler jeg sterkt å kjøpe. På den måten kan du øve og krasje så mye du vil uten at det koster noe ekstra.

    Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men et par forslag:



    eller



    Jeg ville gått for det øverste. Det er litt vanskeligere å fly, men mye mer å vokse med - og med litt tålmodighet får du taket på det

    Et annet forskag som er litt rimeligere, men som neppe er så lurt i lengden (fordi radio ikke er veldig bra og fordi heliet nok er mer leketøy enn helikopter): http://elefun.no/p/prod.aspx?v=15450

    Jeg begynte med sistnevnte - og hadde mye moro med det, før jeg fikk lyst på noe større. Da måtte jeg kjøpe alt på nytt - radio og heli. Men, og det er et poeng, for 599 kr skal du lete lenge etter mer moro! Dette heliet er vel å merke ikke noe særlig å fly ute.

    I tillegg (et must om du vil lære å fly heli):


    Radioen som følger med Blade-heliene (Spektrum dx6i) kan du bruke sammen med simulatoren - veldig enkelt og greit! Solo Pro-radioen kan ikke brukes, of da må du i så fall kjøpe en radio i tillegg. Phoenix går for å være blant de aller beste heli-simmene - jeg har ikke prøvd andre, men er veldig fornøyd med Phoenix.

    Lykke til!

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X