Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med hoveddrev på Blade 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med hoveddrev på Blade 450

    Jeg har problemer med hoveddrev (main gear) på min Eflite Blade 450. Motor-tannhjulet (pinion'en) "spiser" opp tennen på hoveddrevet hele tida. På en måned har jeg byttet hoveddrev 6-7 ganger.. Det virker som om hoveddrevet er laget av veldig dårlig kvalitet. Jeg er nøye med sammenstilling, hoveddrev/halerotordrev parallelle etc. Jeg snurrer propellen for hånd før start slik at motoren ikke må starte fra stillstand. Av og til er det en hvinende lyd i motoren, mulig defekt lager? Ny motor er bestilt. Flere som har erfaring med dette?

  • #2
    Hvis det er dårlig kvalitet på hoveddrevet kan du vel bare kjøpe et nytt? Jeg har iallfall aldri hørt om dette før.

    Comment


    • #3
      ja selvfølgelig, det har jeg gjort 6 ganger. Kan ikke gjøre det i evigheter. Finnes sikkert hop-ups i sterkere materiale, men de er ofte for sterke slik at mere vitale komponenter går i stykker i tilfelle krasj.

      Comment


      • #4
        Du skal sikkert få tak i noe alu (tror Blade 450 kommer standard med plast?)

        Comment


        • #5
          For stor eller for liten klaring, kanskje?
          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X