Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan fly opp ned..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan fly opp ned..

    Heisann, er ny på 3d helikopter og prøver meg på Phoenix RC nå, men virker som kontrollen ikke er stilt inn riktig. Hvordan skal ting være stilt inn for å fly opp ned og holde flyet der? eller er det "umulig"? er det en flip bryter jeg må på ett eller annet vis velge for å switche over når jeg står opp ned? help! er ny på dette (og helikopiter generelt)

  • #2
    Skal du fly opp ned er det viktig å ha lineær pitch kurve og enten flat eller svakt V formet throttle kurve, alt annet vil ende med manglende løftekraft invertert.
    Jeg tror de fleste som har flydd invertert har en eller annen gang glemt av idle up bryteren og snudd heliet i normal mode med invertert krasj som resultat.
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #3
      Du må stille inn kontrollen slik at du får full gass, ved stikke helt op og helt ned, og rundt 70-80prosent ved stikke i midtstilling. Dette legges inn på idle up bryteren hvis jeg ikke husker feil, slik at gasskurven er normal med bryteren ned, og oppned gass ved bryter opp.
      Er også viktig og huske å sette bryteren ned igjen før landing, så du ikke risikerer og "launche" heliet i bakken.
      Full gass og negativ pitch= veldig hard landing
      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
      Last edited by Rafo; 15 September 2011, 20:57.
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #4
        Fikk dette til å fungere, men jeg har idle-up/stunt mode via keyboard key 3.. Jeg får ikke valgt bryteren på min dx6i.. Hvordan får jeg valgt den på ett vis?

        Comment


        • #5
          Jeg programmerte alt på fjernstyringa når jeg fløy sim med phoenix, lot ikke programmet gjøre noe. Hadde også Dx6i, men husker ikke helt hvordan jeg gikk frem, desverre. Hadde jeg hatt kontrollen her hadde det ikke vært noe prob, men den er solgt.

          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
          FLY FLY FLY!!!

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X