Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er i stor nød! 450 size.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er i stor nød! 450 size.

Hei, folkens! Har litt trøbbel med heliet mitt. Jeg kjøpte nytt komplett hode til helikopteret etter en krasj tideligere i høst!
    Etter jeg skiftet det og en del andre deler har det oppstått ett problem. Det er litt vanskelig og forklare derfor legger jeg denne linken med, der er det en video! http://dl.dropbox.com/u/13202893/IMG_1548.MOV.
    Jeg har balansert rotorblader og strammet alle skruene på hodet!
    Problemet forsvinner mer og mer jo høyere turtall jeg har!
    Det tar desverre ett par min å laste linken, men vær tolmodig for min del

Noen som har en ide?
    Last edited by Yngsku; 14 October 2011, 14:59.

Det kalles wobling, og forsvionner nok om du smører demperene dine. Kan også komme av for stramme blader.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

HVor sitter demperene? er ikke vandt til å snakke rc språk så kann ikke alle utrykkene!

Comment

Demperene er de gummidingsene som sitter mellom spindel (feathering shaft) og selve hodeblokka, altså de som gjør at bladene kan flexe litt.

Det er forøvrig ingen god grunn til å kjøre lav headspeed på denne, blir enklere å fly med høy HS...
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Originally posted by roadrune View Post
          Demperene er de gummidingsene som sitter mellom spindel (feathering shaft) og selve hodeblokka, altså de som gjør at bladene kan flexe litt.

Det er forøvrig ingen god grunn til å kjøre lav headspeed på denne, blir enklere å fly med høy HS...
          Ok, jeg kjører ikke på lavt turtal vanligvis gjorde det bare på filmen for å fremprovosere feilen! Problemet oppstår når jeg er høyt oppe og skal ned!!
          Skal prøve å smøre demperen! Må det åpnes opp?

Comment

Ja, du må ta av den ene bladholderen og dra ut spindelen, ta ut alle demperene og smør både de og spindelen med syrefri vaselin eller grease.

Pass på å ikke få smøring på noen gjenger og husk locktite.

Comment

Det er der fortsatt! Er det noen andre ting det kan være?

Comment

Er det vibrasjoner ved maks HS?

Kan være skjeiv mast...

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                Working...
                X