Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 600 Nitro, nybegynnerspørsmål.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• T-rex 600 Nitro, nybegynnerspørsmål.

Hei

Jeg er en ganske fersk helikopterpilot. Har fløyet mye Blade 450 i sommer, men har bestemt meg for å kjøpe mere seriøse saker. Har vurdert Raptor 50 og T-rex 600. Tror jeg går for T-Rex 600 Nitro.

- Det er mange som selger T-Rex 600. Hvor får man kjøpt den rimeligst?
    - Hva trenger jeg i tillegg til selve helikopterpakken? Hvilket fabrikat/type anbefales av de ulike delene (motor, potte, servoer osv) ?
    - Elfun.no har en pakke, med bla. Align .50-motor. Er dette anbefalt, eller bør jeg kjøpe delene separat?
    - Kan jeg starte med min Spektrum Dx6-radio, eller bør jeg ha minimum 7-kanals?

Mvh
    Harald Skei

Den komplette pakken fra Align er veldig grei for nybegynnere. Align motoren er en rebranda OS motor.
    Nå vet ikke jeg hvilken pakke du har sett på, men itillegg til selve heliet trenger du:

3 servoer til swash (må være like)
    1 servo til halen (rask)
    1 servo til throttle
    Motor
    Potte
    Gyro
    Starter
    Gløder
    Batteri til elektronikken ombord, f.eks 6V NiMh, evt. 2S LiPo, men da bør du ha en regulator også.
    Batteri til starter
    Fuelpumpe (vanlig hånddrevet er tingen)
    Mottaker og selvsagt radio minimum 6 kanaler.

Itillegg vil jeg anbefale deg en governor, da må du ha 7-kanals radio, men det bør du kjøpe med en gang om du vil fortsete med heli. Skulle jeg kjøpt ny radio idag, hadde jeg kjøpt Hitec sin Aurora9.

Helt til slutt vil jeg anbefale deg ett elektro heli. Nitro er blitt for spesielt interreserte, og jeg hadde aldri kjøpt ett idag.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Hei eg har ein raptor som eg skal selge http://www.rcmarked.no/detail.php?id=39851 om du er intressert å eg har hatt masse helier å kan tryggt anbefale raptoren som er ein bedre byggd maskin i forhold til trex 600 å så kan eg anbefale ein kanon bra styring som er lett i menyen å de er JR XG8 DMSS 8ch

Comment

Takk for forslag. Raptor'n ser fin ut den. I utgangspunket har jeg tenkt å kjøpe nytt. Synes det er viktig å bygge kit'et selv. Men skal tenke litt på det.

Comment

Vil anbefale deg å bygge selv ja, lærer mye av det.
          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

takk for gode råd. Ser du anbefaler elektro. Ingen tvil om at det er store fordeler med det. Tror likevel jeg går for nitro. Mye mere "maskin" det. Mekking og justering er en stor del av hobbyen for meg. Har kjørt mye rc-bil, og skrudd mye nitro. Gøy.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X