Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 v2 Hale problemer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Raptor 50 v2 Hale problemer

Hei, Har Nettopp satt sammen min raptor etter en heay krasj for 4År siden. Fikk fløyet litt idag etter mye trimming og strev.

Men jeg har et problem, det snurrer mot klokken, jeg må holde stikken nesten helt til høyre for at det skal holde seg beint. så nå har jeg trimmet den så den er der hele tiden og trodde det ville gå, men det gjorde det absolutt ikke. jeg fikk litt vind mens jeg var oppe idag og halen nektet å gå til venste, så jeg måtte snurre helt irundt å nødlande. gikk bra heldivis

Når jeg monterte Halen denne gangen så monterte jeg reima så Bladene går mot klokken (Hoved rotor blader går med klokken) og jeg vet ikke om den gjorde det før, Gyroen er satt til "reverse" og lurer på om det kan være feil? var ikke jeg som satte dette sammen for fire år siden så vet ikke hvilket oppsett han brukte og har ikke ville rørt noe med gyro og radio oppsettet.

det skal ikke være nødvendig og trimme den så mye til en side? blir jo veldig treig en vei (halen til venstre) Kan det være Gyro? kan det være at oppsettet for gyro er borte på radioen etter den har stått uten strøm så lenge? Er også usikker på om bladene er rett vei, men som jeg har sett på youtube på 50 v2 så ligner det på det er riktig men vanskelig å se... (Den tykkeste siden mot klokken på begge, altså det veien hale bladene går )

Radio: T9chp super og Gyro: 401

EDIT: Gyro er riktig satt med "Reverse" bladene går riktig vei når jeg dytter halen til høyre. så må ligge en stor feil en annen plass :S
    Last edited by bailhaild; 2 November 2011, 19:24.

Den tykkeste siden på bladene skal fremover.

Om gyroen er reversert så vil den rotere fort. prøv å snu den med bryteren så ser du.

Har du riktige utslag? Bladene skal ha ca. 8grader pitch mot den retningen heliet vil rotere, altså mot klokken siden hovedrotor går med klokken.
    Det spiller veldig liten rolle hvilken vei halerotoren roterer med mindre du er proff, men da hadde du ikke spurt om dette
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

hvis rotor bladene står lodrett så er den tykke siden på den øverste bakover å på den nederste Framover, vil det være riktig?

med utslag mener du samme utslag som når jeg rører hale stikken til høyre/venstre ? isåfall er det langt over 8 Grader, har trimmet den servoen på radioen så den er Veldig mange grader mot den siden det roterer( Høyre) ellers vil det bare snurre, kan nesten ikke gå lengre pga bladene er nesten max den veien så har lite og svinge til venstre med. Skal prøve å slå av reverse imorgen å se om det blir noen forskjell, ellers skal jeg prøve å filme så du får se Hvordan det oppfører seg kanskje du ser feilen bedre, Vil ikke tro det skal ha noe med gyroen og gjøre siden gyroen har stått som den var med alle instillingene før krasjen, og da fungerte det helt perfekt å Hovre uten å røre hale stikka.

Comment

Fant muligens feilen, staget som går fra tail servo og bak var stillt ut for mye så den gikk ikke helt dit den skulle når jeg tar stikka helt til høyre. kunne såklart flyttet på hjule som står på servoen, tror jeg gjør det imorgen siden den står på ca klokka 10.30, vil tro den blir sterkere hvis den er hektet på klokken 12. får prøve å se imorgen hvor mye det hjalp hvis været tillater det

stillte inn etter dette nå men tipper det må til mer nøyaktig http://www.raptortechnique.com/images/tailpitch.jpg

Comment

Har fortsatt problemer med å svinge halen til venstre når jeg går høyt nok med heliet. gått tom for ideer nå, har prøvd det meste. kan det være at hoved rotor blader er feil? at feks Høyre skal på venstre side og venstre til høyre derså og snu de helt rundt? er en 10cm grå stripe på enden av begge blader (lurer på om det er vekter eller noe inni bladene) og de peker ned nå, skal de kanskje peke opp? altså med stripene på bladene mot himmelen.

Kjøpte et Syma s107G idag for å øve på å kjøre med snutn mot meg, latterlig så stabilt i luften. imponert :P

Takker for svar

EDIT: Fant feilen, Reima var for slakk ^^ var drygen overmodig idag å fløy for langt unna så jeg ikke greide å se hvilken retning jeg hadde det, endte med det stupte mellom noen trær etter en loop som ikke var med vilje :P trærne dempet ned fallet heldigvis så minimal med skader. krasj kit bestillt For cruise med Syma`n imellom tiden
          Last edited by bailhaild; 4 November 2011, 15:10.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Mortenporten.
          Working...
          X